ولوو ای ایکس 90

مشخصات خودروی الکتریکی ولوو ای ایکس 90 مدل 2024

اکنون قصد داریم کمی بیشتر در مورد خودروی الکتریکی ای ایکس 90 تولید کمپانی ولوو برای سال 2024 که در گذشته طرح هایی از آن را در نتران به اشتراک گذاشتیم، صحبت کنیم.

اطلاعاتی که از امکانات این خودرو منتشر شده است نشان می‌دهد که این خودرو 7 سرنشین را به خوبی در خود جای میدهد و دارای سه ردیف صندلی جا دار است.

مسافتی که شما می توانید با استفاده از این خودرو در حالت شارژ کامل طی کنید، برابر 483 کیلومتر خواهد بود و قابل ذکر است که شارژ باطری این خودرو از 10 درصد تا 80 درصد فقط به 30 دقیقه زمان نیاز دارد.

قدرت موتور این اتومبیل شاسی بلند ولوو برابر 496 اسب بخار است و همچنین خوب است بدانید که EX90 مدل 2024 ولوو، طی 4.7 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می رسد. شاید شتاب ولوو ای ایکس 90 در مقایسه با رقبای مستقیمش یعنی خودروهای کمپانی آئودی و مرسدس بنز فوق العاده نباشد اما انتظارات را برآورده خواهد کرد.

گفته می‌شود که سیستم صوتی این اتومبیل بسیار با کیفیت است و همچنین کمپانی آئودی آپشن ارائه سیستم صوتی سه بعدی را نیز به خریداران خودروی EX90 مدل 2024 خواهد داد.

رنگ هایی که کمپانی آئودی برای بدنه این خودرو در نظر گرفته است شامل رنگ نقره ای روشن و تیره، مشکی کامل و همچنین آبی نزدیک به مشکی است. شاید این کمپانی می‌توانست در رنگبندی این خودرو خلاقیت بیشتری به خرج دهد.

در زمینه امنیت کمپانی ولوو همیشه حرف اول را میزند. آنها برای خودروی ای ایکس 90 خود نیز امکانات ایمنی ویژه‌ای در نظر گرفته اند که از جمله آنها می‌توان به تشخیص حضور ماشین ها و یا اجسام در مسیر مستقیم حرکت خودرو و همچنین اعلان هشدار در صورت جا گذاشتن سرنشین درون خودرو اشاره کرد.

اعلام هشدار سرنشین در واقع زمانی داده می شود که ممکن است راننده، کودک در حال خواب و یا حیوان خانگی خود را به صورت خطرناکی در ماشین قفل شده جا بگذارد.

همچنین یک قابلیت ایمنی ویژه ای که در خودروی آئودی ای ایکس مدل 2024 به کار رفته است، قابلیت تشخیص وضعیت راننده به صورت هوشمند توسط سنسورهای داخل کابین خودرو می باشد. این قابلیت زمانی به کار می‌آید که رانندگان حواسشان پرت می شود و احتمال دارد که در اثر این حواس پرتی تصادفی با دیگر اتومبیل ها و یا موانع کنار جاده رخ دهد. در این هنگام سیستم اتوماتیک خودرو به راننده کمک می کند تا از این رخداد جلوگیری کند.

سیستم کمک راننده این خودرو نیز قابلیت های کمکی بسیاری را به رانندگان ارائه می کند تا آنها نیز سفر لذت بخش و راحتی داشته باشند. این سیستم می‌تواند ترافیک جلوی خودرو را تشخیص دهد و سرعت خودرو و مسافت تا خودروی بعدی را به صورت اتوماتیک تحت کنترل قرار دهد. همچنین دستیار راننده هوشمند ای ایکس 90 ولوو به رانندگان کمک می کند تا در بین خطوط رانندگی کنند.

.برای اطلاعات بیشتر و دیدن قابلیت های خودرو به صورت انیمیشنی، شما می توانید به صفحه رسمی خودروی EX90 در وبسایت کمپانی ولوو مراجعه کنید.

با ما در این ویدئو تصاویری از آئودی ای ایکس نود 2024 را مشاهده کنید. تصاویری که البته شاید قبلا در نتران دیده باشید.

... توضیحات کامل