پس از آنکه از اطلاعات موجود در فیسبوک و سرویسهای ارائه شده توسط فیسبوک در زمینه جمع آوری رای در انتخابات آمریکا سوء استفاده شد، این کمپانی تصمیم گرفت کاربران خود را از این سوء استفاده ها بیشتر مطلع کند.
از سرویس تبلیغات فیسبوک به ویژه، در زمینه های انتخاباتی بهره های سیاسی فراوانی برده شد. در جهت حل این بحران در بخش تبلیغات، فیسبوک چندی پیش تصمیم گرفت تا نام آگهی دهنده های مربوط به مسائل سیاسی را در زیر آگهی ها نمایش دهد.
به تازگی خبرنگاران خبرگزاری مادربرد به طور اتفاقی با قابلیتی در نرمافزار مسنجر فیسبوک برخورد کردند که پس از مدتی حذف شد. به نظر می رسد این قابلیت فقط به صورت آزمایشی برای مدتی کوتاه بر روی سرویس چت فیسبوک قرار گرفته است.
طی این قابلیت، فیسبوک طبق شماره تلفن متصل به اکانت هر فرد، محل زندگی شخصی که در مسنجر به شما پیام میدهد را به شما نمایش خواهد داد. همچنین کاربرانی که به تازگی عضو فیسبوک شده باشند در پیام ها مشخص خواهند بود.
با ارائه این قابلیت فیسبوک میخواهد تا کاربران بدانند چه افرادی از چه کشورهایی به آنها پیام میدهند تا این موضوع را در خواندن متن پیام در نظر بگیرند.
مسئولان فیسبوک تست این قابلیت را تایید کرده و میگویند فعلا این قابلیت در حد یک تست ساده بوده است که در آینده ممکن است در سرویس مسنجر فیسبوک مورد استفاده قرار بگیرد.
در زمانهای خاص ممکن است برخی افراد از کشورهای دیگر در پی هدفی خاص برای تاثیر گذاشتن بر جو سیاسی کشوری دیگر اقدام به ارسال های پیام های تبلیغاتی برای گسترش اخبار دروغ کنند. فیسبوک میخواهد تا کاربران در هنگام دیدن پیام های آنها متوجه این موضوع باشند که این افراد هموطن آنها نیستند و از گسترش اخبار ممکن است بهره سیاسی ببرند.