فایرفاکس، با طراحی آیکون جدید

فایرفاکس دوباره یک آیکون جدید را برای خود در نظر می گیرد، زیرا این روز ها محدود بودن خیلی جالب نیست. همچنین موزیلا می خواهد بداند که شما به چه چیزی راجع به این جایگزینی های احتمالی فکر می کنید. دوباره، منتظر یک نمای جدید از آیکون تازه فایر فاکس باشید.

فایرفاکس با آیکون

موزیلا این ایده را به عنوان نام تجاری و نماد اصلی فایرفاکس به اشتراک گذاشته است که می تواند فراتر از مرورگر فایرفاکس خود باشد.

کمتر از یک سال از راه اندازی یک آیکون ساده و روشن برای نسخه های فایرفاکس در برند و نسخه های کوانتومی فایرفاکس قبلی می گذرد، اکنون موزیلا تلاش دیگری برای ارتقاء آیکون خود را آغاز کرده است.

این بار این طرح فقط برای ایجاد یک آیکون جدید در مرورگر فایرفاکس نیست، بلکه با ساختن یک خانواده از آیکون ها، برای استفاده غیر انتفاعی و جداگانه، فراتر از مرورگر قدرتمند خود، مانند سرویس های جدید یا تغییرات فایرفاکس مثلا نسخه مرورگر های Rocket و یا Focus است.

Madhava Enros، مدیر ارشد بخش تجربه های کاربر فایرفاکس می گوید: “به عنوان یک آیکون، این روباه سریع با یک دم شعله ور، ابزار طراحی کافی برای نشان دادن این خانواده کامل محصول را ارائه نمی دهد”.

همچنین Tim Murray، مدیر خلاقیت های موزیلا، در یک پست وبلاگ، گفت:” طراحی مجدد این علامت و یا تشریفات دیگر فاکس فقط می تواند ما را ما به جایی دور ببرد جایی که بتوانیم از یک مکان جدید شروع کنیم”.

به عنوان یک نقطه شروع برای آغاز این بحث، موزیلا دو علامت یا “نام تجاری” اصلی را ارائه می دهد که می تواند به تجسم های مختلف و متنوعی برای خدمات و نرم افزار آن کمک کند.

یکی از مارک های اصلی سری شبیه به روباه است، دیگری نیز یک روباه شعله ور دایره ای است و هر دو نمونه هایی از آنچه هستند که ممکن است به جای ایده های نهایی اجرا شوند.

همچنین هر کدام از این دو نماد اصلی شامل آیکون و کاکترهای مربوط و داخلی خود هستندکه می توانند در قسمت های مختلف فای فاکس استفاده شوند.

تغییر مارک ها برای کسب و کار یک ریسک خطرناک می باشد.

برای مردم می تواند آزار دهنده باشد، زمانی که آنها می خواهند یک چیز را به خوبی و راحتی پیدا و یا دنبال کنند اما نمی توانند، همچنین گاهی اوقات طرح های جدید باعث سردرگمی و حتی ممکن است خرابکاری نیز

شود.

اما تجدید آیکون ها و آرم ها همچنین فرصتی برای مدرن شدن و یک نگاه و دیدی تازه نیز ارائه می دهد.

آیکون فایرفاکس در دهه گذشته از دید اولیه 3D و سه بعدی خود که یک روباه در اطراف زمین پیچیده را نشان می دهد تغییر حرکت داده است و به سمتی می رود تا یک سبک طراحی “صاف” عمومی را دریافت کند.

به علاوه، استفاده از آیکون های متعدد با یک سبک طراحی یکپارچه می تواند بسیار مفید باشد.

بسیاری از خدمات گوگل با نمایه ها و مشخصه های قرمز، سبز، آبی و زرد مشخص شده کار می کنند که برنامه های جدید گوگل را بیشتر قابل تشخیص می کند.

هنگامی که Instagram متعلق به فیس بوک آیکون خود را در سال 2016 تغییر داد، این شرکت یک شیوه را انتخاب کرد که می توانست برای نماد و نشانه هایی مانند Layout، Boomerang و Hyperlapse نیز اعمال شود.

اکنون موزیلا به دنبال تفسیر ایده های آرم های جدید است و قصد دارد تا ماه آگست های آیکون اصلی خود را به پایان برساند.

اگر چه فایرفاکس یک نرم افزار منبع باز است که هر کس می تواند با آن همکاری کند، و موزیلا دوست دارد که آن به طور منبع باز باشد، این سازمان در نهایت بازنویسی ها را تحت کنترل دارد.

ویدیوها و مطالب مشابه