سرویس تحویل کالا با ماشین های خودران و بدون راننده AI

بزرگترین فروشگاه زنجیره ای در امریکا، سرویس کامل تحویل کالا با ماشین های بدون راننده را راه اندازی می کند. Kroger در حال همکاری با Nuro است تا یک استارت آپ حرفه ای توسط تیم خودگردان و مستقل قدیمی شرکت گوگل راه اندازی کند.

سرویس تحویل کالا با ماشین خودران راننده AI

کمپانی Kroger که بزرگترین فروشگاه آنلاین سوپرمارکت است، با Nuro که یک شرکت دو ساله است که در گذشته به عنوان زیرشاخه برای گوگل آغاز به کار کرد و دو ماشین خودران اتوماتیک را برای گوگل تولید کرد، همکاری می کند.
این دو شرکت روز پنج شنبه اعلام کردند که با همکاری یکدیگر یک سرویس تحویل خودکار کامل با ماشین های بدون راننده را راه اندازی می کنند.
ماشین های بدون راننده هنوز توسط شرکت Nuro کاملا ارائه نشده اند، اما تا آخر پاییز امسال به یک شهر و کمی بعد تر به شهر های دیگر ایالت متحده اضافه خواهند شد.
برای شروع، کمپانی Nuro از ناوگان وسایل نقلیه آزمایشی خود با رانندگان ایمنی انسانی برای ارسال و تحویل کالاها و غذاهای فروشگاه های مواد غذایی Kroger، استفاده می کند.
مشتریان می توانند با استفاده از نرم افزار Nuro یا پلت فرم تحویل آنلاین قبلی Kroger شفارشات و ارتباطات خود را کنترل کنند.
همچنین اگر در آینده رانندگان ماشین های Nuro برای خارج شدن از شما به شما کمک نکردند، نگران نباشید زیرا به احتمال زیاد در آینده ای نزدیک این ماشین ها بدون راننده می شوند و مشتریان باید کالاهای خودشان را بچینند و بارگیری کنند.

دیو فرگوسن (Dave Ferguson)، یکی از بنیانگذاران Nuro، می گوید: “واضح است که ما نمی خواهیم به هیچ وجه به مشتریانمان بی ادبی کنیم”. همچنین وی افزود: “ما تلاش می کنیم تا توازن درستی را برای ارائه خدمات به شما به دست آوریم، تا بتوانیم به شما بفهمانیم که چه خدماتی در زمانی که افراد ما وجود نداشته اند، به شما نشان خواهیم داد.” همینطور وی افزود: “به نظر نمی رسد که یک فرد دیگر برای کمک به شما برای بار گیری مواد غذاییتان کمک نکند.
شرکت Nuro وسیله نقلیه R1 بدون راننده خود را برای اجرای این اهداف به کار می گیرد. این وسیله با هوش مصنوعی AI ترکیب شده تا بتواند به راحتی و آسانی مسیرهای خود را تشخیص دهد.
در ابتدای ماه ژانویه هنگامی که این کمپانی محصول خود را به نمایش گذاشت، ماشین R1 کوچکتر و کوتاه تر از وسایل نقلیه معمولی دیگر به نظر می رسید، اما بزرگتر از برخی از روبات های تحویل دهنده کالا که ما در آزمایش های بتا این شرکت دیده ایم.
R1، که نام نهایی این محصول نیست، به نظر می رسد که با قابلیت هایی مثل: کنترل بهتر بر روی چرخ ها، جعبه هوشمند بزرگ تحت پوشش دوربین ها، رادار و سنسورهای لیزری می آید.

بسیاری از ویژگی های این مشارکت برای هردو شرکت مزیت هایی دارد، اما مشخص است که این یک پیروزی بزرگ برای شرکت Nuro است.
این مشارکت نه تنها اجازه می دهد تا شرکتNuro شروع به نقشه برداری از ده ها شهر و مکان های مختلف کند، بلکه فورا این شرکت ناشناخته را به دنیای گسترده ای از اطلاعات افرادی که در فروشگاه های Kroger خریداری می کنند، متصل می کند.
این فروشگاه زنجیره ای دارای 2800 فروشگاه در 35 ایالت است و روزانه حدود 9 میلیون مشتری دارد.
طبق گفته Yael Cosset، کارفرمای ارشد دیجیتال این شرکت، تقریبا سه چهارم از این مشتریان به خدمات تحویل Kroger دسترسی دارند.
شرکت Nuro در ژانویه گذشته با دو نام توانایی بزرگ مثل: رانندگی بدون سرنشنین و هوش مصنوعی AI، با مدیر عامل هایی با نام های فرگوسن و جیجون ژو ظاهر شد. ژو یکی از مهندسان بنیانگذار تیم خودگردان گوگل بود، در حالی که فرگوسن یک مهندس نرم افزار پیشرو در این تیم بود.
در حال حاضر، شرکتNuro یک ناوگان با شش خودرو خود را برای جمع آوری داده ها و بهینه سازی مسیرها استفاده می کند که پس از آن نمونه اولیه خودروهای R1 را وارد بازار می کند.
همچنین شرکت هایی مثل تویوتا Prius و نیسان لیف برای وسایل نقلیه خود از فناوری AV بر روی نظارت بر جاده های عمومی استفاده می کنند تا در آینده آزمایش های وسایل نقلیه خودران خود را به طور گسترده ای انجام دهند.
روند همسازی رباتیک، خودروهای خودران و تجارت الکترونیک منجر به انفجار چنین چالش هایی می شوند.
Nuro هنوز در حال بهبود تجربه کاربران در برنامه قبلی خود است، اما در حال حاضر مشتریان می توانند سفارش را از طریق پورت تحویل آنلاین Kroger و یا با استفاده از نرم افزار آینده Nuro انجام دهند.
کارگران شرکت Kroger اجناس را در محفظه ماشین های تحت کنترلNuro بار می کنند و در بعد از آن زمان خودرو به طور مستقل و خودکار به مقصد می رود.
مشتریان می توانند با استفاده از برنامه در طول سفر وسیله نقلیه را ردیابی و پیگیری کنند و هنگامی که ماشین به آنها رسید باید وسایل نقلیه را در لبه پیاده رو یا بغل خیابان ببینند، این به این معناست که تحویل درب به درب در دسترس نمی باشد.
آنها می توانند از یک پین کد یا سیستم های تأیید دیگری برای تحویل گرفتن کالای خود استفاده کنند. همچنین احتمالا شرکت ها از سیستم های تشخیص چهره نیز استفاده می کنند.
میدیر عامل شرکت Nuro گفت وسایل نقلیه Nuro می توانند در محیط های با ترافیک کم و همچنین با ترافیک سنگین و انواع شرایط آب و هوایی به راحتی کار کنند.

ویدیوها و مطالب مشابه