حتی با توجه به اینکه خدمات اشتراکی و پرداخت پول بخشی از رشد کلی کسب و کار های موسیقی را در بر می گیرد، خبرگزاری هایی همچون بلومبرگ و وال استریت ژورنال گزارش داده اند که برنامه های گوگل به همان میزان که انتظار داشته اند در این زمینه گسترش نیافته اند.
شماره ها و آمار RIAA نشان می دهد که خدمات اشتراکی و پرداختی این برنامه فقط بیش از یک میلیون مشتری را در طی ساله 2018 به خود اضافه کرده است.
در عین حال وال استریت ژورنال با نقل قول از منابعی خاص ادعا می کند که تعداد کاربران پولی برنامه YouTube Music و اشتراک های برنامه Google Play Music در چهار ماه اخیر عملا تفاوتی نکرده اند.
همه این ها در حالی است که برنامه پخش موسیقی Spotify دارای بیش از 100 میلیون کاربر و اشتراک است، تعداد گزارش ها در مورد خدمات گوگل چیزی در حدود 15 تا 16 میلیون نفر اعلام شده است.
از جانی نیز گوگل به رسانه ها گفته است که این تعداد اشتراک و گزارش های رشد اعلام شده، نادرست هستند و در ماه مارس مشترکین برنامه های YouTube Premium و YouTube Music این شرکت از سال گذشته 60 درصد افزایش یافته اند.
با این حال و در کل، این تعداد ادعا شده توسط منابع زکز شده در بالا یک تصویر جالب را به ما نشان می دهد، که به نظر می رسد که گوگل به آرامی برنامه Google Play Music خود را نیز به برنامه جدید YouTube Music تغییر خواهد داد.
یک سال از راه اندازی این سرویس مارکدار جدید یوتیوب می گذرد، و این فقط اضافه کردن ویژگی هایی مانند توانایی پخش آهنگ های ذخیره شده داخلی را در اختیار دارد و هنوز هم قفل GPM سرورهای ابری را برای دریافت فایل های موسیقی کاربران خود جایگزین نکرده است.
در همین حال، یوتیوب همچنان راهی را در پیش گرفته است تا دسترسی به موسیقی و ویدیوهای صوتی را به صورت رایگان با تبلیغات Google کاربران خود ارائه دهد تا افراد بیشتری را به این برنامه های پخش موسیقی خود دعوت کند.
در حالی که مطمئنا گوگل مایل است این افراد را به مشترکان دائمی خود تبدیل کند، داشتن این پس زمینه به معنی آن است که حتی با کمترین مشتریان، پتانسیل آن کمی متفاوت تر از ارائه محصولات اپل، اسپاتیفای و آمازون است.
در صورت غلاقه ببینید که اسپاتیفای با بیش از 100 میلیون اشتراک از برنامه Apple Music پیشی می گیرد و یا در رویداد اخیر I/O 2019 گوگل چه گذشته است و چه محصولاتی معرفی شده اند؟