سرویس اشتراک دوچرخه Ofo، بسیاری از شعب خود را تعطیل کرد

کمپانی صاحب سرویس اشتراک دوچرخه الکترونیک Ofo برای تمرکز بیشتر بر روی بازارهایی که سودده هستند، بسیاری از شعب این سرویس در شهرهای کوچک را تعطیل کرده است.

سرویس اشتراک دوچرخه Ofo شعب تعطیل

پس از یک دوره گسترش با سرعت بالا، کمپانی Ofo تصمیم گرفته دیگر سرویس خود را بیش از این گسترش ندهد و از این پس بر روی بازارهای مهم این سرویس تمرکز کند.

کمپانی Ofo که فعالیت خود را از بازار چین آغاز کرد و یک کمپانی چینی محسوب می شود، برای کاهش هزینه ها اقدام به تعطیل کردن برخی از شعب خود در سرتاسر دنیا کرد.

این شرکت پیش از این اعلام کرده بود که از این پس مدیرعامل و موسس این شرکت یعنی Dai Wei شخصاً مدیریت بیزینس خارج از چین این کمپانی را مدیریت خواهد کرد. به نظر این تعطیلی شعب نیز با تصمیم مدیرعامل این شرکت برای ایجاد تغییرات مثبت انجام شده است.

Laurent Kennel مدیر این سرویس در کشور فرانسه درباره این تغییرات می گوید: “اکنون زمان خطیری برای ما در بازار بین المللی است. کمپانی ما می‌خواهد بیشتر بر روی بازارهای تمرکز کند که هم اکنون بزرگ و سودآور هستند”.

گفته می شود با تصمیم مدیریت این کمپانی، سرویس اشتراک دوچرخه Ofo در کشورهای استرالیا، اتریش، جمهوری چک، آلمان و هند به طور کلی تعطیل خواهد شد.

از سوی دیگر برخی از کشورها برای کمپانی Ofo بسیار سودآور بوده اند. کشورهایی مانند سنگاپور، آمریکا، بریتانیا و فرانسه از کشورهایی هستند که کمپانی Ofo قصد دارد در آنها به فعالیت بپردازد.

البته گفته می شود برخی از شعبه های سرویس دوچرخه اشتراکی Ofo در کشور آمریکا نیز تعطیل خواهد شد تا این کمپانی بتواند تمرکز خود را بر روی شهرهای بزرگتر بگذارد. سرویس دوچرخه های اشتراکی در شهرهای کوچک چندان طرفداری ندارد و اکثر طرفداران این سرویس در شهرهای بزرگ زندگی می کنند. شاید این به علت ترافیک زیاد در شهرهای بزرگ باشد‌. زیرا بسیاری از شهروندان شهرهای بزرگ ترجیح می‌دهند با استفاده از دوچرخه از کوچه های باریک، مسیرهای میانبر را طی کرده و به مقصد خود برسند.

در فرانسه نیز کمپانی Ofo سرویس خود را فقط در شهر پاریس ارائه خواهد کرد. این کمپانی می گوید روزانه بین 5 هزار تا 10 هزار سفر در این شهر با استفاده از 2500 دوچرخه کمپانی Ofo انجام می شود.

در کشور بریتانیا و ایتالیا، کمپانی Ofo فقط بر روی شهرهای بزرگ این کشور ها تمرکز خواهد کرد و سرویس خود را از شهرهای کوچک جمع آوری می کند.

مسئولان این کمپانی به نظر می رسد که به این نتیجه رسیده اند که گسترش بیش از حد، به افزایش درآمد ختم نخواهد شد و بهتر است بر روی بازارهای مهم تمرکز کنند و کیفیت را فدای کمیت نکنند.

ویدیوها و مطالب مشابه