انویدیا موتور حرکت فیزیکی PhysX 5.1 را متن باز کرد

پروژه های متن باز به برنامه نویسان کمک بسیاری می کنند تا بدون هزینه بخش سنگین کار خود را با اتکا بر آنها پیش ببرند. انویدیا برای کمک به پروژه های گرافیکی مانند موتورهای بازی سازی یا شبیه سازی جهان واقعی، اقدام به متن باز کردن پروژه PhysX SDK 5.1 کرد. اکدهای این پروژه از طریق صفحه رسمی آن در گیتهاب قابل دسترسی است. اکنون می توان امید داشت که نرم افزارهای گرافیکی دوست داشتنی مانند بلندر بتوانند از قابلیت هایی که فیز-اکس در اختیار آن ها قرار می دهد استفاده کنند تا تجربه یک انیمیشن سازی و یا مدل سازی 3 بعدی را به کاربران خود عرضه کنند. همچنین انویدیا در کنار این موتور شبیه ساز حرکت فیزیکی که قوانین فیزیک کلاسیک را بر روی محیط اعمال می کند اقدام به متن باز کردن پروژه Flow کرده است. پروژه فلو به صورت مستقیم وابسته به موتور PhysX نیست اما می توان آنها را در زمینه ای مشابه و همکار دانست. فلو پروژه ای برای شبیه سازی حرکت آب، آتش و یا دود است. در کنار آن Blast نیز به پروژه های اپن سورس پیوسته است. کار بلست شبیه سازی تخریب یک آیتم به شیوه ای شبیه به واقعیت است. در ویدیویی که در این صفحه قرار داده شده است این موضوع توضیح داده می شود که فیز-اکس چه اهمیتی دارد و چه انتظاراتی می توان از رخداد متن باز سازی آن توسط کمپانی انویدیا داشت.

نظرات

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.