برنامه دانلود موزیک Spotify در حال آزمایش یک ویژگی جدید است که کاربران را قادر می سازد تبلیغات صوتی و تصویری خود را بدون استفاده از هزینه های پرداختی در این برنامه به اشتراک بگذارند.
این ویژگی که به نام Active Media شناخته شده است در استرالیا بدون اینکه خبر خاصی از آن به بیرون درز کند، به صورت آزمایشی در نسخه های جدید راه اندازی شده است و به کاربران این برنامه اسپاتیفای اجازه می دهد تا سرویس ها و خدمات خود را به صورت تبلیغاتی خاص در این برنامه ایجاد کنند، تبلیغ کنندگان خدمات خود را در یک قسمت کوچک تبلیغ می کنند و تنها برای پخش کامل و یا بازدید کامل پرداخت خواهند داشت.
هنگامی که یک تبلیغ خاص ایجاد می شود، کاربران قادر خواهند بود که در یک سوال انتخاب کنند که می خواهند آگهی مورد نظر را ببینند و بشنوند یا خیر، و یا اینکه در صورتی که بخواهند می توانند همه آگهی ها را از بین ببرند.
اما آیا این واقعا یک نقطه فروش برای تبلیغ کنندگان خواهد بود؟
همچنین Spotify اعلام کرده است که در حال حاضر اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد ها و تنظیمات کاربر می داند و می تواند در آینده در تبلیغات خود آن ها را مورد هدف قرار دهد.
بر طبق Spotify، ویژگی Active Media اولین و اصلی ترین نوع آن در سطح جهان است و به این شرکت اجازه می دهد تا از هر تعامل و ارتباط، اطلاعاتی به دست آورد و نکاتی را یاد بگیرد تا تجربه ای شخصی تر را ارائه دهد.
با این ویژگی ها مشخص است که این برنامه در آینده ای نزدیک به یکی از برنامه های کار آمد در زمینه ارتباطات، تبلیغات و فروش تبدیل خواهد شد.
هنوز هیچ حرفی در مورد این که آیا این ویژگی فراتر از استرالیا گسترش خواهد یافت یا نه، در میان نیست، اما Spotify این ویژگی را به عنوان یک “تکامل” برای مدل تبلیغاتی خود اعلام کرده است.