پلی استیشن کلاسیک، همراه با یک شبیه ساز منبع باز برای بازی هایش ارائه می شود

برای ساخت پلی استیشن کلاسیک، شرکت سونی یک شبیه ساز یا emulator منبع باز را در دسترس قرار می دهد. لحظه ای برای لذت بردن از خاطرات گذشته و میراث قدیمی پلی استیشن. پلی استیشن کلاسیک در تاریخ 3 دسامبر منتشر می شود.

4.75 از 5
از 4 رای
(رای دهید)
پلی استیشن کلاسیک، همراه با یک شبیه ساز منبع باز برای بازی هایش ارائه می شود

کنسول پلی استیشن کلاسیک سونی، زمانی که در تاریخ ۳ دسامبر منتشر شود، علاوه بر بازی های خود، یک کتابخانه از بیست بازی های کلاسیک PS1 یا همان پلی استیشن ۱ را ارائه می دهد، اما این بار نیازی نیست تا شما هر بار دیسک را تعویض کنید تا بتوانید بازی خود را تغییر دهید.

درست مثل کنسول های بازی NES و SNES کلاسیک سونی، این میکرو کنسول در واقع یک کامپیوتر کوچک و دستی است که نرم افزار شبیه سازی emulation را اجرا می کند.

در این بخش ببینید که کنسول بازی کلاسیک NES  در ماه ژوئن امسال از Xbox و PS4 محبوب تر بوده است.

با این حال، بر خلاف بازگشت کنسول نینتندو سوئیچ، پلی استیشن کلاسیک شبیه سازی شده، توسط شرکت سازنده خود یعنی سونی ساخته نشده است. بلکه توسط طرفداران ساخته شده است.

نرم افزاری که در قلب پلی استیشن کلاسیک قرار دارد، در واقع یک شبیه ساز منبع باز به نام PCSX ReArmed است، و همانطور که در اطلاعیه مجوز لایسنس در منوی پلی استیشن کلاسیک اشاره شده می شود، توسط Kotaku طراحی شده است.

این یک سبک خاص مبتنی بر استفاده از دست برای بازی می باشد که از پروژه PCSX Reloaded الهام گرفته است و در اصل برای اجرا بر روی کنسول بازی دستی Pandora طراحی شده است.

باور کنید یا نه، این واقعیت که PlayStation Classic با استفاده از شبیه سازی طرفداران برای اجرای بازی های خود عمل می کند، کاملا منحصر به فرد است: شرکت های بازی های ویدئویی برای مدت زمان طولانی به دنبال استفاده از شبیه سازهای منبع باز برای بازی های خود هستند.

در اصل، این قابلیت نرم افزاری، به یک سیستم کامپیوتری (که میزبان نامیده می شود) کمک می کند تا مانند یک سیستم کامپیوتری دیگر (به نام مهمان) رفتار کند.

شبیه ساز معمولا سیستم میزبان را قادر می سازد تا نرم افزار را اجرا کند یا از دستگاه های جانبی طراحی شده در سیستم مهمان استفاده کند، در کل می توان گفت این شبیه سازی به توانایی یک برنامه کامپیوتری در یک دستگاه الکترونیکی اشاره می کند تا شبیه سازی (یا تقلید) برنامه یا دستگاه دیگری باشد.

به این ترتیب کنسول های جدید پلی استیشن کلاسیک قادر خواهند بود تا بازی های دستگاه های بازی دیگر را اجرا کنند و حتی شاید در آینده ای نزدیک پلتفرم های گوناگون بتوانند در کنسول های مختلف مورد استفاده واقع شوند. مثلا فکر کنید که بازی های اندروید بر روی کنسول های بازی دیگر قابل اجرا خواهد بود و یا بازی های پلی استیشن و یا ایکس باکس می توانند از طریق کامپیوتر به اجرا در آیند.

اکنون متوجه شدید این چقدر مهم و جالب است، نه!

شما می توانید ببینید که کنسول بازی بعدی سوني از راه می رسد، اما او PS5 نیست!

ironic در یک توئیت می گوید: “سونی با استفاده از این نرم افزار منبع باز، قوانینی را نقض نمی کند، این موضوع در مورد حقوق خود شرکت به شمار می آید، اما دیدن شرکت با استفاده از شبیه سازی جامعه برای کمک به ساخت کنسول جدید خود، یک پیچ و تاب عجیب و غریب است”.

همانطور که Frank Cifaldi، تاریخدان بازی ها، در یک توئیت اشاره می کند که PlayStation Classic از شبیه ساز منبع باز، PCSX استفاده می کند. افرادی که تحصیل کرده اند ممکن است این را به عنوان یک علت ناامیدی ببینند، اما واقعیت این است که یک شبیه ساز آماتور می تواند همانند یک نمونه “رسمی” معتبر باشد (و معمولا بهتر نیز است).

PlayStation Classic در تاریخ ۳ دسامبر با قیمت ۹۹ دلار و ۹۹ سنت راه اندازی خواهد شد. آیا علاقه مند هستید؟ پس باید منتظر بمانید تا ببینید که این کنسول آیا ارزش نوستالژی شما را دارد و یا خیر.

در زیر می توانید ویدئو معرفی کنسول جدید PlayStation Classic را مشاهده کنید:

بیشتر بخوانید: هدست VR پلی استیشن سونی، از پرفروش ترین ها، اما با تعداد کم و یا مینی کنسول Genesis سگا، کمی دیرتر از زمان موعود.

رای شما به "پلی استیشن کلاسیک، همراه با یک شبیه ساز منبع باز برای بازی هایش ارائه می شود" چیست؟

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.