اسپمر ها سال هاست از ربات ها برای انجام تبلیغات استفاده می کنند. پست هایی کاملا بی مفهوم حاوی یک لینک به سایتی که قصد تبلیغ آن را دارند، معمولا تنها چیزی هست که ارسال می کنند.
توئیتر به تازگی اعلام کرده در ماه May میلادی، حدود 10 میلیون اکانت را برای مشخص شدن وضعیت آن ها بازجویی کرده است. هدف توئیتر از این بازجویی کاربران یافتن اکانت هایی است که اتوماتیک فعالیت می کنند.
توئیتر همچنین می گوید کنترل خود بر روی API ارتباطی که در اختیار برنامه نویسان قرار داده است را نیز بیشتر خواهد کرد تا این راه سوء استفاده برخی اسپمر ها را ببندد.
در فصل اول امسال 142,000 نرم افزار از قوانین استفاده از API توئیتر تخطی کرده اند و مجموعا 130 ملیون توئیت اسپم ارسال کرده اند که آماری قابل توجه است.
در مقایسه با سال گذشته یعنی سال 2017، توئیتر می گوید 214 درصد، بستن اکانت های اسپر افزایش داشته است.
در نتیجه این افزایش فشار توئیتر بر روی اسپمر ها، گزارش اسپم نیز در بین کاربران توئیتر از 25 هزار گزارش روزانه به 17 هزار گزارش در هر روز ماه May رسیده است.
در حالی که با توجه به این آمار، به نظر می رسد توئیتر توانسته اسپمر ها را تا حدود زیادی تشخیص بدهد و آن ها را توئیتر اخراج کند، این احتمال نیز وجود دارد که کاربران از گزارش دادن های زیاد برای اسپم خسته شده اند و دیگر آن ها را گزارش هم نمی کنند.
توئیتر می گوید در آینده نیز به اجرای بیشتر برنامه های خود برای حذف کامل اسپمر ها و پست های اسپم ادامه خواهد داد. این برنامه ها با هدف پاک سازی اخبار توئیتر از پست های نامربوط و تبلیغاتی در حال اجرا است.