بررسی شرکت های خودروسازی بزرگ مانند BMW و Volkswagen توسط کمیسیون اروپا

گروه های خودروسازی VW فولکس واگن، BMW و Daimler مورد بررسی و تحقیقات در اروپا قرار می گیرند. کمیسیون اروپا تحقیق می کند تا ببیند آیا این شرکت ها برای حفظ برخی از فن آوری های انتشار گازهای گلخانه ای در اتومبیل های سواری خود در اروپا، متحد و هم پیمان شده اند یا خیر.

خودروسازی بی ام و Volkswagen کمیسیون اروپا

کمیسیون اروپا در روز سه شنبه اعلام کرد که کمیسیون اروپا تحقیقات ضد تراست در مورد گروه فولکس واگن، بی ام دبلیو و دایملر را آغاز کرده است تا اتهاماتی را علیه آنها برای حفظ برخی از دستگاه های کنترل انتشار گازهای گلخانه ای در بازار اروپا، وارد کند.

فن آوری هایی که این شرکت ها ها ادعا می کنند که آن ها را دفن کرده اند شامل یک سیستم کاهش دهنده کاتالیزوری برای وسایل نقلیه دیزلی است که به کاهش نیتروژن و اکسید زیست محیطی توسط این خودروهای سواری کمک می کند و فیلترهای ذرات «اتو» که از احتراق بنزین موتورهای این خودرو ها ماده های ریزه و ذره مانند را به دام می اندازند باعث تولید بیشتر گازهای زیان آور می شوند.

شرکت های Volkswagen و BMW نیز از دایره پنج شرکتی می باشند که توسط کمیسیون اروپا در تحقیقات ضد تراست مربوط به دستگاه های انتشار گاز های گلخانه ای مورد تحقیق قرار گرفته اند.

مارگارت وستگر( Margrethe Vestager)، رئیس سیاست های رقابتی برای کمیسیون اروپا، در بیانیه ای می گوبد: “کمیسیون تحقیق می کند که آیا شرکت های BMW، بنز Daimler و VW موافقت کردند ه اند که در برابر توسعه و گسترش سیستم های مهم برای کاهش انتشارات مضر و گازهای زیان آور در اتومبیل های دیزلی خود رقابت نکنند”.

او همچنین افزود: “این فن آوری ها با هدف ایجاد اتومبیل های مسافربری که کمتر به محیط زیست آسیب می رسانند، باید متوقف شوند و اگر ثابت شود که این شرکت ها این تکنولوژی های زیان آور را استفاده می کنند، این توافقات ممکن است مصرف کنندگان را مجبور به خرید وسایل نقلیه کمتر آلوده بکند، با وجود این که این تکنولوژی موجود برای تولید کنندگان همچنان نیز در دسترس است”.

به گزارش بیانیه کمیسیون اروپا، این دایره پنج شرکته درباره چند موضوع دیگر در جلسات خود نیز صحبت کردند.

آنها در مورد حداکثر سرعتی که در آن میله های قابل تبدیل باید باز و بسته شوند و همچنین سرعتی که در آن کنترل کروز کار خواهد کرد، صحبت کردند به طوری که تمام فعالیت های ادعایی خود را سالم و بدون زیان به محیط زیست می دانستند.

این کاملا واضح نیست که کمیسیون اروپا این دایره پنج شرکت را مجازات کند، اما مجازات و جریمه در صورت خطا امکان پذیر است، و ما شرط می بندیم که این امر خوب نیست.

اگر یک صنعت خودرو سازی آلمانی نیاز به یک چیز داشته باشد، تا تحت فشار قرار بگیرد آن مرتبط با انتشار گازهای گلخانه ای در خودروهای دیزلی آن ها است.

ویدیوها و مطالب مشابه