موتور بازی سازی آنریل انجین ۵٫۱ با آپدیت های بی نظیر منتشر شد

به تازگی نسخه جدیدی از موتور بازی سازی آنریل انجین 5 منتشر شده که بازی سازان را هیجان زده کرده است. نسخه 5.1 موتور بازی سازی Unreal Engine آپدیت های فوق العاده برای بخش های سایه مجازی، لومن و نانایت دریافت کرده است. این تغییرات همچنین شامل نمایش بی نظیر رفلکس در اجسام، مانند آینه یا آب می شود که این موتور بازی سازی را بیش از پیش به واقعیت نزدیک ساخته است.

رستریزر قابل برنامه نویسی برای اجرای انیمیشن های متریال محور، عمق دهی به المان ها (opacity mask) از مواردی است که به سیستم نانایت آنریل انجین افزوده شده است. نانایت درواقع سیستم جدید mesh در موتور بازی سازی آنریل انجین است که در آن کوچک ترین ذرات نیز تعریف شده اند و این موتور بازی قادر است در آن واحد میلیون ها از این اجسام ریز را در کنار هم به نمایش بگذارد. نسخه ۵٫۱ آنریل انجین، تلاش کرده است تا توسعه دهندگان را بیشتر به سمت استفاده از نانایت سوق دهد تا رفتار المان های موجود دربازی را از طریق آن کنترل کنند.

در جهت بهینه سازی زمان توسعه و افزایش سرعت ساخت بازی ها نیز کارهای بسیاری بر روی آنریل انجین ۵٫۱ انجام شده است. از جمله آنکه اکنون در هنگام انتخاب asset ها بین متادیتا و آبجکت دیتا تمایزی رخ داده که به توسعه دهندگان کمک می کند تا فقط آنچه که می خواهند دسترسی بگیرند.

از دیگر قابلیت های قابل اشاره، بخش ساخت جهان در آنریل انجین ۵ است که اکنون از موقعیت دهی به جهان عظیم پشتیبانی می کند. ان قابلیت به شما این امکان را می دهد تا یک جهان باز را بدون از کاهش دقت طراحی کنید.

در کنار بخش بازی سازی آنریل انجین، در آپدیت ۵٫۱، تغییراتی نیز در بخش رویدادهای زنده (Live Events) و پخش گسترده (Broadcast) رخ داده است که به افزایش performance در این بخش ها به صورت یکسان منجر شده است. اکنون یک ویرایشگر In-Camera VFX به این دو بخش افزوده شده که روال انجام کار در این موراد را تسریع می بخشد.

در بخش انیمیشن سازی نیز تغییراتی در Sequencer (ادیتور غیر طی multi track برای تولید انیمیشن در آنریل انجین) اعمل شده است که از طریق اسکریپت نویسی پایتون و بلوپرینت توسعه دهندگان می توانند از آن ها استفاده کنند.

تغییرات در این نسخه بسیار است، حتی سیستم صوتی بازی نیز شامل تغییراتی برای بهبود عملکرد بوده است. در کنار آن، برخی از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی نیز از حالت آزمایشی خارج شده اند و اکنون به صورت مستقم قابل استفاده هستند.

از این قابلیت های هوش مصنوعی، می توان به قابلیت مهم ایجاد ازدحام اشاره کرد که به کمک آن شما می توانید یک جهان را بدون از دست دادن وقت، پر از جمعیتی از افراد کنید که توسط هوش مصنوعی کنترل می شوند.

بجر این، قابلیت اشیای هوشمند نیز در این نسخه استیبل شده است. اشیای هوشمند به آبجکت هایی اطلاق می شود که در مکانی خاص قرار می گیرند تا ایجنت های کنترل شونده با هوش مصنوعی و یا گیمرها بتوانند با آن ها ارتباط برقرار کنند. نوع و نحوه ارتباط با اشیاد برای هر شی تعریف می شود.

نظرات

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.