این می تواند یک دنیای جدید برای AT & T باشد، پس از ادغام با کمپانی معروف Time Warner که یک شرکت رسانه ای با شبکه های پخش تلوزیونی گسترده است.
در روز سه شنبه، این شرکت نتایجی از درآمد سه ماهه دوم خود را منتشر کرد.
انتظارات وال استریت از درآمد این شرکت دقیقأ درست پیش بینی نشده بود، اما دیگر پیش بینی های خیابانی را زمانی که بحث به سود هر سهم و همچنین تعداد مشترکین بی سیم به میان آمد، شکست می داد.
شرکت AT & T گزارش داد که درآمد 91 سنت برای هر سهم مبتنی بر مشترکین وایرلس بی سیم، بهتر از 85 سنت است، که تحلیل گران وال استریت پیش بینی کرده بودند.
در صورتی که، درآمد این شرکت در سه ماهه دوم سال، 39 میلیارد دلار بوده، در مقایسه با انتظارات تحلیل گران که 39.4 میلیارد دلار را تخمین می زدند.
با این حال،AT & T پس از سه ماهه اول که دورانی ناامید کننده بود، شاهد رشد درآمد در کسب و کار بی سیم و وایرلسی خود در سه ماه دوم سال می باشد.
برای سه ماهه دوم، این شرکت گزارش داد که 46000 مشترک تلفن همراه postpaid ، یا مشتریانی که صورتحساب خود را به صورت ماهیانه پرداخت می کنند، به مشتریان اعتباری این شرکت اضافه کرده است.
این بهبود و پیشرفت بعد ازسه ماهه اول سال جاری ایجاد شد، زمانی که AT & T قبل تر از آن تعداد 22000 مشترک تلفن همراه اعتباری خود را از دست داده بود.
اکنون این اولین گزارش درآمد سه ماهه AT & T است از زمانی که در ماه ژوئن با پرداخت 84.5 میلیارد دلار ادغام خود با کمپانی Time Warner را تکمیل کرد. حتی زمانی که وزارت دادگستری ایالات متحده برای متوقف ساختن این ادغام تلاش کرده بود.
پس از آنکه قاضی مربوطه این معامله را تصویب کرد، شرکت ها به سرعت آن را اجرا کرده و شروع به ادغام کسب و کار ها نمودند، همچنین به تغییر نام Time Warner به عنوان WarnerMedia نیز اقدام کردند.
اداره دادگستری این حکم را مورد تجدید نظر قرار داده است، اما مدیران AT & T می گویند که آنها امیدوارند که رای این درخواست تجدید نظر را نیز به دست خواهند آورد.
در حالی که رقیب این شرکت به نام Verizon با تمرکز بر روی نسل جدید ارتباطات 5G توانسته است کسب و کار اصلی خود در زمینه بی سیم را دو برابر گسترش دهد، شرکتAT & T نیز تلاش کرده است خود را به یک شرکت رسانه ای تصویری در آینده تبدیل کند.
مانند Verizon، شرکت AT & T نیز ارتباطات شبکه های بی سیم را به عنوان یک جزء کلیدی و استراتژیک می بیند، که از طریق این امر امکان ارائه سرویس پخش تلویزیونی را به راحتی به دست می آورد، به طوری که مصرف کنندگان به طور گسترده ای ارتباطات تلویزیون های سنتی خود را رها می کنند و از پخش تلویزیون آنلاین با سرعت فوق العاده بالا و پرداخت استفاده خواهند کرد.
اکنون AT & T محتوای اصلی از WarnerMedia را در اختیار دارد، که همچنین منبع درآمد جدیدی برای تبلیغات هدفمند را نیز در مسیر پیش رو در دست خواهد داشت.
یکی از ایده ها این است که محتوای WarnerMedia تعداد ساعتهایی را که مشتریان AT & T در شبکه های پخش وایرلسی AT & T صرف می کنند را افزایش دهد.
این کمک خواهد کرد که شرکت اطلاعات بیشتری را در مورد بینندگان جمع آوری کند، به این ترتیب می تواند تبلیغاتی هدفمند تری را ارائه دهد.
AT & T همچنین به تازگی اعلام کرد که اپلیکیشن AppNexus را نیز برای استفاده خود کسب کرده است.
در همین حال، این شرکت پرداخت های اشتراک های تلویزیونی را به عنوان یک شوک به رقیبان خود به صورت ارزان تری ارائه می دهد.
در طول سه ماهه دوم، AT & T چیزی در حدود 286،000 از مشترکان تلویزیون پرداختی خود را که از خدمات ماهواره ای DirecTV استفاده می کردند، از دست داد.
اما در حال حاضر DirecTV با تعداد 342،000 جریان مشتری نسبت به همان دوره، و همچنین مشتریان جدید در شبکه های اشتراکی دیگر خود، برای رسیدن به تعداد کلی 1.8 میلیون مشترک تلاش می کند.
WarnerMedia برای کمک به جبران برخی از این ضرر و زیان ها، به عنوان درآمد در بخش Turner در حدود 4 درصد افزایش یافته است، به دلیل درآمد حاصل از تبلیغات قوی و قدرتمندتر خود.
در سه ماهه دوم، بخش HBO نیز شاهد افزایش سهم 13 درصدی در افزایش مشترکین خود بوده است.
همه این خدمات و سرویس های گوناگون کمپانی AT & T را به یکی از شرکت های غول آسا ارتباطی تبدیل می کند.