کمپانی به اشتراک گذاری اسکوتر الکترونیک Bird، قوانین سختگیرانه در زمینه ایمنی کاربر دارد. اما در گذشته این قوانین به صورت خیلی جدی دنبال نمی شد. حالا گفته می شود تیم مدیریت این کمپانی قصد دارد نظارت خود را بر روی اجرای این قوانین بیشتر کرده تا ایمنی افراد استفاده کننده از این اسکوتر های الکترونیک را بتواند تضمین کند.
اسکوتر الکترونیک اشتراکی اکنون یکی از سرویس های محبوب حمل و نقل در شهرهای بزرگ محسوب میشود و بسیاری افراد ترجیح می دهند به جای استفاده از اتومبیل های اشتراکی، از اسکوتر ها برای جابجایی های خود در سطح شهر استفاده کنند. احتمالا دلیل محبوبیت اسکوتر های اشتراکی مانند دوچرخه های الکترونیک این است که افراد با استفاده از این وسایل نقلیه در ترافیک های شدید معطل نمیمانند و میتوانند از میانبرهای باریک برای رسیدن به مقصد خود استفاده کنند.
قوانین استفاده از اسکوتر های الکترونیک کمپانی Bird کاملا مشخص است. به عنوان اولین قانون افراد استفاده کننده از این اسکوتر ها باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشند. ارائه سرویس به افراد کمتر از ۱۸ سال در این کمپانی ممکن نیست.
قانون دوم استفاده از اسکوتر های Bird، داشتن نوعی گواهینامه است که برای این وسیله الکترونیک ارائه می شود.
سومین قانون این کمپانی در مورد استفاده از کلاه های ایمنی می باشد. این کمپانی میخواهد نظارت خود را برروی استفاده کنندگان از اسکوتر های الکترونیک افزایش داده تا آنها بیشتر از این کلاه های ایمنی استفاده کنند.
از دیگر قوانین مهم شرکت می توان به رانندگی نکردن با این وسایل نقلیه الکترونیک در پیاده رو و عدم استفاده دو نفره از یک وسیله نقلیه اشاره کرد.
البته این قوانین فقط مختص کمپانی Bird نیست. این قوانین باید توسط تمامی کمپانی هایی که وسایل نقلیه الکترونیک با سرعت کمتر از ۱۵ مایل بر ساعت را میکنند اجرا شود.
البته اجرای این قوانین بسیار مشکل است زیرا از هر ده سفری که با استفاده از اسکوتر های الکترونیک انجام میشود، حداقل در 9 مورد، این قوانین شکسته میشود اما گفته میشود مسئولان کمپانی Bird قصد دارند برای کم کردن فشارهای فدرال در کالیفرنیا، بر روی اجرای این قوانین نظارت بیشتری کنند.