DJI اعلام کرده است که تمام هواپیماهای بدون سرنشین بیش از 250 گرم این شرکت از فناوری AirSense برای کمک به اپراتورها برای دیدن و اجتناب از برخورد با هواپیماها و هلیکوپترهای در هوا استفاده خواهند کرد.
آنها با سنسورهای ADS-B که در حال حاضر در بسیاری از برج های هواپیمایی و محل ترافیک هوایی (ATC) نصب شده اند، مجهز می شوند.
خلبانان هواپیماهای بدون سرنشین یا پهپادها قادر خواهند بود تا ترافیک هوایی را بر روی کنترلر های خود ببینند و اگر سیستم هر گونه برخورد احتمالی را تشخیص دهد، هشدار خواهد داد، و پهباد اقدام به خروج از منطقه مورد نظر می کند.
Brendan Schulman، یکی از مدیرعاملان شرکت دی جی ای گفت: “سیستم ADS-B در اصل برای هواپیماها و هلیکوپترها طراحی شده است، اما در حال حاضر هواپیماهای بدون سرنشین بیشتری در آسمان ها نسبت به هر یک از آنها وجود دارند”.
ADS-B در دهه گذشته به تدریج پیشرفت نیز داشته است تا بار مسئولیت سیستم ترافیکی هوایی در آمریکای شمالی را کاهش دهد.
این سیستم حتی از رادار برای کنترل ترافیک هوایی دقیق تر است و اجازه می دهد تا خلبانان برای شناسایی و اجتناب از برخورد با دیگر هواپیماها، کاهش احتمال برخورد کشنده در هوا را کاهش دهند.
این سیستم می تواند چندین هواپیما را در یک زمان در محدوده ای بیش از 200 مایل در اطراف خود ردیابی کند.
سیستم ADS-B در هر هواپیمایی در ایالات متحده و کانادا تا سال 2020 پیاده سازی خواهد شد، اما نه همه هواپیماهای بدون سرنشین.
با این حال، شوالمن گفت که DJI می خواهد”یک شریک خوب در استفاده از فضای هوایی و خطوط هوایی باشد، بنابراین تصمیم گرفته که این فناوری را به تقریبا تمام محصولاتش متصل کند.”
همچنین به نظر می رسد که با این تکنولوژی آنها نمی توانند مجهز به فرستنده باشند، بنابراین هواپیماهای معمولی نمی توانند هواپیماهای بدون سرنشین را ببینند.
این احتمالا یک چیز خوب است، هر چند تعداد هواپیماهای بدون سرنشین ممکن است این سیستم را انقض کنند.
DJI در حال حاضر دارای ADS-B در هواپیماهای بدون سرنشین مانند Mavic 2 Enterprise است، بنابراین دارای تجربه ای با سیستم امنیتی قوی است.
این شرکت اعلام کرده است که در حال حاضر با FAA و گروه هایی مانند AOPA (صاحبان هواپیماها و خلبانان) کار می کند تا اینن سیستم را گسترش دهد.
تا کنون، انجمن های هواپیما معمولی با هواپیماهای بدون سرنشین با نگرانی و سوءظن قابل توجهی روبرو شده بوده اند، بنابراین حرکت عاقلانه ای برای DJI است که بتواند به خوبی بازی خود را در همه جا ادامه دهد.
اندرو مور، از انجمن ملی حمل و نقل هوایی، گفت:” ما از تعهد DJI نسبت به تمام رفاه کاربران هواپیما قدردانی می کنیم. ”