نوار ناوبری برنامه موبایل فیس بوک شخصی سازی می شود

فیس بوک شخصی سازی در نوار ناوبری (navigation bar) برنامه تلفن همراه خود را ارائه می دهد. کاربران اکنون می توانند آیکون هایی را که بیشترین استفاده را از آن ها دارند، در نوار ناوبری برنامه موبایل خود بینند. با به روز رسانی برنامه جدید فیس بوک این ویژگی را در اختیار خواهید داشت.

نوار ناوبری برنامه موبایل فیس بوک شخصی سازی

فیس بوک روز سه شنبه اعلام کرد که نوار ناوبری برنامه تلفن همراه خود را، که برای اپل در پایین صفحه نمایش، و برای گوشی های آندروید در بالای صفحه، نمایش داده می شود، برای نشان دادن میانبرهای مردم برای آخرین و بیشترین مطلب هایی را که اغلب استفاده می کنند، ارائه می دهد.

پیش از این، همه کاربران در کشورهای مختلف سراسر جهان پنج عدد آیکون را در برنامه فیسبوک می دیدند، آن ها شامل: اخبار تازه (news feed)، اطلاعیه ها (notifications)، منو (menu)، Watch (مرکز ویدیوهای فیس بوک) و Marketplace (در نسخه Craigslist برای خرید و فروش کالاها) می بودند.

اکنون، هر کاربر هنوز می تواند بخش اخبار، اطلاعیه ها و آیکون های منو را مشاهده کند، اما یک اسلات دیگر که شامل مواردی که بیشترین استفاده را داشته اند نیز نشان داده می شود. آن اسلات شامل: آیکون پروفایل شما، درخواست های دوستی شما، خرید و فروش، گروه ها و قسمت Watch می باشد.

در ابتدا، آیکون ها به صورت اتوماتیک بر اساس استفاده معمولی انتخاب می شوند، اما فیس بوک اعلام کرد که در نهایت می خواهد تنظیماتی ایجاد کند تا افراد بتوانند کنترل بیشتری روی آنچه که مشاهده می کنند، داشته باشند.

Alexa Andrzejewski، مدیر فروش، در یک بیانیه گفت: “ما می خواهیم میانبرهای موجود در نوار ناوبری را در دسترس قرار دهیم تا چگونگی استفاده یک فرد از فیس بوک برای خود شخص مشخص باشد”.”به این ترتیب، ما میانبرهای تلفن همراه را سفارشی سازی میکنیم تا همه بتوانند به راحتی با بخش هایی که اغلب و بیشتر مورد استفاده قرار دادند، راحت تر ارتباط برقرار کنند”.

فیس بوک به طور مداوم در حال ارتقاء برنامه خود و تلاش برای اضافه کردن ویژگی های پیشرفته است، اما این به روز رسانی همچنین می تواند یادآور این باشد که این شرکت بسیاری از آنچه را که بر روی پلت فرم انجام می دهید، ردیابی می کند، در حالی که، در حال حاضر اقدامات جمع آوری داده های فیس بوک تحت نظارت شدید امنیتی می باشد.

این شرکت گفت که بیشتر کاربران می توانند چهار تا شش آیکون را در نوار ناوبری شخصی خود مشاهده کنند. (ویژگی هایی که در نوار ناوبری برجسته نیستند، همچنان در آیکون منو پیدا می شوند)

همچنین بهتر است بدانید که هنگامی که فیس بوک یک آیکون جدید را به نوار ناوبری اضافه می کند، به شما یک هشدار ارسال می کند.

فیس بوک در چند هفته آینده این طراحی مجدد را در اختیار بیش از 2 میلیارد کاربر در سراسر جهان قرار می دهد، اما تست به روز رسانی آن را در ماه فوریه آغاز کرد.

ویدیوها و مطالب مشابه