آلمان در صفوف کشورهایی قرار دارد که بر روی “بزرگراه های الکتریکی” سرمایه گذاری می کند تا حمل و نقل های سازگار با محیط زیست را در سراسر کشور خود تقویت کنند.
این کشور آزمونهای واقعی در سیستم eHighway را در یک محدوده 3.1 مایلی از اتوبان بین فرانکفورت (Frankfurt) و درمستادت (Darmstadt) آغاز کرده است، با یک کامیون هیبریدی دوگانه، الکتریکی و دیزلی که به سیم هایی در بالا سرش متصل شده است، در حالیکه قدرت از کابل های بالا سر دریافت می شود تا از آن ها برای احتراق در موتور برقی استفاده شود.
آزمایشات پیشین در این کشور به آزمایشات آهسته تر و ایمن تر متکی بوده اند تا این سیستم به خوبی در سطح شهر جای بیافتد.
همینطور باید بدانید که نخستین بزرگراه eHighway در سوئد در سال 2016 راه اندازی شد.
این مفهوم در اینجا یکسان است، کامیون ها از پانتوگراف ها (کیت ها بر روی سقف خود) برای اتصال به کابل های سربار و کشیدن برق از آن ها استفاده می کنند (همانند برخی از قطارهای برقی).
همچنین هنگامی که ماشین ها ترمز می گیرند، کامیون ها می توانند برق را در شبکه تغذیه خود ذخیره کنند، و این در صورتی که یک مشکلی وجود داشته باشد، یک سیستم بسیار مفید خواهد بود.
سیستم هم اکنون و در حال حاضر تاثیر عمده ای را در بر نداشته است و به صورت کلی استفاده نمی شود، اما امید است تا در آینده ای نزدیک شاهد سیستم های رانندگی الکتریکی بیشتری باشیم.
فقط پنج کامیون در هر روز می توانند از کشش الکتریکی این کابل ها استفاده کنند، در حالی که حدود 10 درصد از جاده ها یا تعداد 135000 خودرو های روزانه شامل کامیون های سنگین می باشند.
هرچند که کاهش راندمان تولید، می تواند به دلیل افزایش بیشتر کامیون ها از سیستم پشتیبانی کند، و می تواند شرکت های حمل و نقل را تشویق به استفاده از برق کند، در حالی که حمل و نقل محموله های آنها می تواند فقط کمی طولانی تر به انجام برسد.
برای مطالعه بیشتر ببینید که آلمان می خواهد ماشین پرنده Pop.Up محصول آئودی و Airbus را آزمایش کند و یا انگلستان اتوبوس ها و تاکسی های خودران را به خیابان های شهرهای خود می آورد.