فیسبوک می خواهد به شما کمک کند زمان کمتری در فیسبوک باشید

آیا شما هم از افرادی هستید که زمان زیادی را در فیسبوک صرف می کنند؟ خود کمپانی فیسبوک هم می داند اکنون اکثر زمانی که شما در فیسبوک صرف می کنید فاقد ارزش است.

فیسبوک کمک فیسبوک

اگر شما هم مانند من به شبکه های اجتماعی علاقه زیادی داشته باشید با هر ایمیلی که از این شبکه ها دریافت می کنید و با هر صدای Notification که می شنوید سریعا به صفحه داشبورد خود در این شبکه ها مراجعه می کنید تا از دنیا عقب نباشید.

اما پس از همه گیر شدن شبکه ها اجتماعی با حجوم غول های تبلیغاتی به این شبکه ها، امروزه اخبار مهم کمتری دریافت می کنید و بیشتر پست هایی که مشاهده می کنید تبلیغاتی هستند. و حتی بسیاری از Notification ها شامل تبلیغات برند ها می شود.

خواندن تبلیغات از نظر علمی هیچ سودی نخواهد داشت چرا که بسیاری جمله های استفاده شده در متن این پست ها اصلا حقیقت ندارد.

فیسبوک هم از این موضوع اطلاع دارد و می خواهد با پیاده سازی برنامه هایی زمان شما را در فیسبوک مدیریت کند تا زمان شما بیشتر صرف خواندن مطالب مهم تر شود. حتی اگر این بدان معنا باشد که کاربران زمان کمتری را در فیسبوک بگذرانند.

استراتژیست های شرکت فیسبوک قصد دارند امکانی را برای کاربان فراهم کنند که هر کاربر دقیقا بداند چقدر زمان در فیسبوک صرف کرده و این زمان صرف چه اعمالی شده است.

هم اکنون شما می توانید با استفاده از دکمه Last Activities در پروفایل خود، تاریخچه عملیات هایی مانند لایک و کامنت را با زمان دقیق مشاهده کنید. این امکان از مدت ها پیش در دسترس کاربران بوده است.

فیسبوک اما قصد دارد امکان جدیدی را اضافه کند تا دقیقا کاربران بدانند چقد زمان بدون فعالیت در حال خواندن پست ها بوده اند.

فیسبوک معتقد است که اگر شما دقیقا بدانید چقدر زمان در شبکه های اجتماعی هدر می دهید، آن را بهتر مدیریت خواهید کرد.

در این راستا صفحه ای ساخته خواهد شد که کاربر می تواند با مراجعه به آن زمان دقیق فعالیت خود در فیسبوک در طول روز را مشاهده کند، آمار روز های گذشته نیز در همان صفحه قابل مشاهده خواهد بود.

در ادامه فیسبوک قصد دارد پست هایی که شامل برند ها می شود را کمتر به کاربران نشان دهد تا آن ها بیشتر پست های مربوط به دوستان و آشنایان را ببینند.

این دیدن پست های تبلیغاتی زیاد در صفحه فیسبوک باعث ابراز نارضایتی بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی شده بود. آن ها از تویتر برای رساندن صدای خود به مسئولان فیسبوک استفاده کردند.

اکنون فیسبوک می گوید که صدای آن ها را شنیده و عزم خود را برای حذف پست های تبلیغاتی جزم کرده است.

این برنامه ها در کنار حذف شدن پست های اسپم و اخبار دروغین از صفحه فیسبوک که جدیدا با کمک هوش مصنوعی انجام می شود، شاید باعث ایجاد جو روانی بهتری نسبت به این شبکه اجتماعی شود.

کاربرنده 2 سال پیش

بسیار عالی ولی اگه کاربران به این آلارم ها و نمودارهایی که فیسبوک دراخیارشون می‌زاره کم توجهی کنند و ساعت ها وقتشون را توی اون هدر بدند تقصیر فیسبوک نیست چون اونا میخواند کمک کنند تا هم از وضعیت دوستات مطلع بشی وهم به زندگی واقعیت برسی.‌..

ویدیوها و مطالب مشابه