موسسان قدیمی برنامه نمایش و اشتراک گذاری عکس اینستاگرام متعلق به شرکت فیسبوک موقعیت خود را در این شرکت رها کرده اند و قصد دارند شرکت را در هفته های آینده ترک کنند.
نیویورک تایمز روز دوشنبه اعلام کرد که مدیر عامل شرکت Instagram کوین سیستروم و مایک کریگر، مدیر فنی و تکنولوژی اینستاگرام از تصمیم جدایی خود از شرکت فیسبوک در این روز خبر داده اند.
Systrom تاییدیه استعفای خود را در پست وبلاگ این شرکت در اواخر روز دوشنبه اعلام کرده است و می گوید که آنها “در حال حاضر برای هدف بعدی خودشان آماده می شوند”.
سیستروم نوشت: “ما در حال برنامه ریزی برای انجام برخی کارها هستیم تا دوباره کنجکاوی و خلاقیتمان را بررسی کنیم”.”ساختن چیزهای جدید نیاز به رها کردن دارد، برای درک بهتر آنچه که برای ما الهام بخش است و مطابقت آن با آنچه که جهان نیاز دارد، این چیزی است که ما قصد داریم انجام دهیم”.
این استعفاها اخیرا در میان انتقادات شدیدی قرار گرفته اند زیرا که سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به اندازه کافی برای نظارت بر محتوای آنها خوب و دقیق عمل نمی کنند، همینطور که قبل تر سازمان های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیدند که دولت روسیه از این سیستم عامل های رسانه ای برای انتشار اخبار دروغین و تبلیغات در تلاش برای تاثیر گذاری بر انتخابات ایالات متحده در سال 2016 استفاده کرده است.
روس ها از هویت های دزدیده شده به عنوان آمریکایی ها در فیس بوک و اینستاگرام استفاده می کردند، گروه های فیس بوک، تبلیغات فریبنده و ارسال تصاویر گوناگون از شخصیت ها را به کار می برند، طبق یک پرونده ی غیر رسمی که در ماه فوریه منتشر شد، 13 روسی مورد اتهام و سه گروه روسی نیز با دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016، در فیسبوک گزارش شدند.
فیس بوک در ماه جولای اعلام کرد که تلاش های هماهنگ شده ای در زمینه سرویس اصلی خود و در برنامه Instagram، برای دخالت در انتخابات میان دوره ای ایالات متحده را شناسایی کرده است.
این عملکردها شامل پست هایی شبیه به برخی از آنهایی است که به عنوان تلاش های روسیه برای دخالت در انتخابات 2016 شناخته شده اند و همچنین 30 تظاهرات ضد امریکایی در جهان که توسط صفحات جعلی سازماندهی شده اند.
اینستاگرام در سال 2010 توسط فارغ التحصیلان دانشگاه استنفورد به نام های Systrom و Krieger تأسیس شد و از یک سرویس اشتراک گذاری عکس به یک برنامه نمایش عکس بسیار محبوب تبدیل شده که بیش از یک میلیارد نفر در ماه از آن استفاده می کنند.
فیس بوک، که شش سال پیش Instagram را با قیمت 1 میلیارد دلار خریداری کرد، مشغول ادغام ویژگی هایی است که توسط Snapchat به نرم افزار محبوبی تبدیل شده است، و این تلاش ها نیز پرداخت شده است.
این غول شبکه اجتماعی گفت که در ماه نوامبر 300 میلیون کاربر فعال روزانه را با استفاده از Instagram Stories شمارش کرده است، که به کاربران اجازه می دهد مجموعه ای از عکس ها و فیلم هایی را که بعد از 24 ساعت از بین می روند را منتشر کنند.
بیشتر بخوانید: اینستاگرام وضعیت آنلاین بودن کاربران را به دوستان آن ها نمایش می دهد.
برای مطالعه: فیسبوک برای یافتن مشکلات امنیتی در برنامه های خود پاداش bug bounty میدهد.
برای مطالعه بیشتر بخوانید: رسانه ها هک شدن گسترده حساب های اینستاگرام را گزارش می دهند.