آغاز جنگ فرسایشی اجاره اسکوترهای برقی بین کمپانی های بزرگ در سان فرانسیسکو

در شهر سان فرانسیسکو شرکت هایی مانند اوبر(Uber) و لیفت (Lyft) و همینطور ده ها شرکت حمل نقل دیگر برای مجوز های لازم برای اجاره دادن اسکوترهای برقی خود در سطح شهر رقابت می کنند.

4.3333333333333 از 5
از 6 رای
(رای دهید)
آغاز جنگ فرسایشی اجاره اسکوترهای برقی بین کمپانی های بزرگ در سان فرانسیسکو

طبق گزارش آژانس حمل و نقل شهری سان فرانسیسکو  (SFMTA)، دوازده شرکت حمل و نقل از جمله: Uber و Lyft برای دریافت تنها پنج عدد مجوز حمل و نقل برای پیاده سازی یک برنامه خاص، منظم و بسیار قابل اعتماد، در اجاره دادن اسکوترهای برقی در خیابان های سطح شهر سان فرانسیسکو با یکدیگر رقابت می کنند.

مسئولان سانفرانسیسکو در ماه آوریل قانونی را برای محدود کردن تعداد اسکوترها در شهر تصویب کردند.

این قانون می گوید که در طول سال تنها پنج شرکت اجازه دارند تا اسکوتر خود را در سراسر شهر قرار دهند.

تعداد اسکوترها در شش ماه اول به تعداد ۱۲۵۰ محدود می شوند. اگر این تعداد اسکوتر ها و پیاده سازی این طرح جوابگو باشد، پوشش تعداد این اسکوترها می تواند به ۲۵۰۰ عدد افزایش یابد.

اسکوتر ها ابتدا در منطقه خلیج سان فرانسیسکو مستقر شدند که کم کم تبدیل به یک موضوع تفرقه انداز شدند.

بعد از اینکه سه کمپانی (Bird)، (Lime)  و (Spin) در اواخر ماه مارس اسکوترهای خود را در شهر سان فرانسیسکو بدون هیچ گونه آگهی دادن از قبل به قانونگذاران و یا ساکنین، ارائه و تخلیه کردند، این طرح اجاره ای اسکوترهای برقی شرکت های حمل نقل آغاز شد.

تقریبا، بلافاصله بعد از آن اتفاق صدها اسکوتر در پیاده رو ها و خیابان ها راه افتادند.

بعضی از مردم محلی خوشحال بودند زیرا که به راحتی می توانستند بلوک به بلوک های شهر را با اسکوتر حرکت کنند یا به اصطلاحی دیگر اسکوت (scoot) کنند.

در همین حین، افراد دیگر شکایت می کردند که رانندگان اسکوتر از قوانین جاده ها پیروی نمی کنند و جان افراد پیاده را در پیاده رو ها در معرض خطر قرار می دهند و همچنین اسکوتر های خود را در هر جا که می خواهند رها می کنند که باعث مسدود کردن جای پارکینگ ماشین ها، میله های پارکینگ دوچرخه و مسیر دسترسی صندلی های چرخدار می شدند.  

جنگ اسکوتر ها

در حال حاضر، در حالی که مقامات شهر در حال پردازش مجوزها می باشند، هیچ شرکتی مجاز نیست که اسکوترهای خود را در خیابان های شهر به حرکت در آورد.

و همینطور اگر شرکت ها از این قانون پیروی نکنند، می توانند فرصت خود را برای دریافت مجوز از دست بدهند.

سازمان حمل نقل شهری SFMTA، که صدور مجوز ها را بر عهده دارد، اعلام کرده است که تا پایان ماه ژوئن برای به پایان رساندن این مجوزها وقت نیاز است.

آقای پل رز (Paul Rose)  سخنگوی سازمان SFMTA در یک ایمیل اعلام کردند که مجوز و اجازه رانندگی جدید بر اساس اولویت بندی امنیت عمومی، ایجاد انصاف و تمرکز بر پاسخگویی شرکت ها ساخته شده است.

برای دریافت مجوز، هر شرکت باید نشان دهد که آموزش های لازم را به کاربران خود برای پوشیدن کلاه ایمنی، رانندگی نکردن در پیاده رو و همچنین بهترین شیوه برای پارک امن اسکوتر را انجام داده است.

همچنین کاربران آنها باید بیمه شوند و شرکت ها یک سیاست حفظ حریم خصوصی برای محافظت از اطلاعات کاربران داشته باشند.

شرکت ها علاوه بر نیاز به اشتراک گذاشتن اطلاعات هر سفر با سازمان شهری سان فرانسیسکو، همچینین باید دسترسی به همه محله ها را ارائه دهند و یک برنامه کم هزینه را برای سواری و راندن اسکوتر ها عرضه کنند.

جنگ اسکوتر

شرکت هایی مانند: Uber، Lyft، Bird، Lime، Spin، Scoot، Razor، Ofo و Ridecell همه تأیید کردند که برای مجوز درخواست داده اند.

سه شرکت دیگر مانند:  CycleHop، Uscooter  و Skip این تقاضای درخواستی را نپذیرفتند. روزنامه کرونیکل سان فرانسیسکو ابتدا این خبر را گزارش کرد.

هفت شرکت از این ۱۲ شرکت نام برده شده مانند:  Bird, Lime, Spin, Uscooter, Skip, Ofo و Razor می دانند که  ساخت و اداره کردن اسکوتر های الکتریکی و برقی چگونه است.

همینطور شرکت (Scoot) دارای اسکوترهایی مانند موتورسیکلت است که مردم می توانند آن ها را اجاره کنند.

 به علاوه مدیر عامل شرکت (Scoot) مایکل کتینگ (Michael Keating) گفت که این شرکت قصد دارد تا اسکوترهای خود را به شبکه اینترنتی خود متصل کند.

به علاوه، بر خلاف شرکت هایی مثل:  Bird, Lime و  Spinکه کلاهک خود را با اسکوتر خود ارائه نمی کنند، کتینگ گفت که شرکت Scoot به دنبال ارائه کلاه ایمنی همراه با اسکوتر خود می باشد.

کتینت همچنین اضافه کرد: ما با هدف رفاه ایمنی، عدالت و انصاف فعالیت می کنیم. همینطور ما از رانندگی در کنار پیاده رو ها اجتناب می کنیم و با گروه هایی مانند اتحاد های دوچرخه سواری SF برای تعیین قوانین معقول جاده های دوچرخه سواری برای رانندگی با اسکوترهای خود فعالیت می کنیم.

برخی از شرکت هایی که درخواست مجوز را ارسال کرده اند مانند:  Ofo، CycleHop،  Lime و  Uber، برنامه های اجاره دادن  دوچرخه ها به صورت دولتی را نیز اجرا می کنند.

علاوه بر این، شایعه است که شرکت Lyft برای اجاره دادن دوچرخه در سطح شهر نیز درخواست مجوز کرده است.

شرکت اوبر (Uber) برای اجازه اسکوترهای خود در سان فرانسیسکو تحت نظر شرکت اجاره دوچرخه سواری خود به نام (Jump)  عمل می کند.

سرویس سواری و حمل و نقل نیز اعلام کرد که قصد دارد اسکوترهای الکتریکی را به عنوان بخشی از مسیر جدید خود برای تبدیل شدن به یک پلت فرم کامل حمل و نقل ارائه دهد.

به گفته مدیر عامل شرکت اوبر دارا خسروشاهی (Dara Khosrowshahi): شما می توانید به راحتی از هر طریق و راهی از نقطه A به نقطه B بروید. استفاده از اتوبوس و یا مترو ، تاکسی، دوچرخه و یا شاید هم یک اسکوتر.

رای شما به "آغاز جنگ فرسایشی اجاره اسکوترهای برقی بین کمپانی های بزرگ در سان فرانسیسکو" چیست؟

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.