کسب و کار ها و بیزنس های تحویل یا به عبارتی دیگر دیلیوری مواد غذایی در سراسر جهان بسیار پیشرفت کرده اند، از ارسال کالا با ماشین های خودران گرفته تا ارسال های هوایی و از طریق پهباد ها، مانند، برنامه تحویل کالا با ون های خودران حامل پهباد مرسدس بنز، یا تحویل رایگان خرید در نیویورک و فلوریدا توسط Whole Foods کمپانی آمازون همچنین شما می توانید اولین تحویل کالا آمازون به مشتری از طریق پهباد های خود را در اینجا مشاهده کنید.
همچنین این سبک از کسب و کارها در کشور بزرگ چین نیز بسیار رایج شده است، اکنون استارباکس قصد دارد تا از طریق همکاری جدید با علی بابا محصولات خود را در سراسر چین عرضه کند.
این فروشگاه زنجیره ای قهوه اعلام کرده است تا در ماه سپتامبر در 150 فروشگاه واقع در پکن و شانگهای کار خود را آغاز خواهد کرد و قصد دارد تا پایان سال این برنامه را به بیش از 2000 فروشگاه در 30 شهر گسترش دهد.
Alibaba، که می توان گفت، نسخه چینی آمازون است، اکوسیستم بزرگ شرکت های تحت حمایت خود را دارد، مانند خدمات پرداخت Alipay و Ele.me، چند پلت فرم تحویل مواد غذایی مشابه به نام Deliveroo و یا برنامه Uber Eats با 3 میلیون نفر از اعضای تحویل کالا.
این برنامه Starbucks در چین از سیستم پرداخت Ele.me استفاده خواهد کرد تا سفارشات تحویل خود را انجام دهد و همچنین با همکاری با سوپرمارکتهای Hema Alibaba برای ایجاد محل های فروش اختصاصی خود مشارکت می کند.
این “محل های تحویل استارباکس” ابتدا در شهرهای شانگهای و هانگزو راه اندازی می شوند، و بعد از مدتی به بقیه کشور اضافه می شوند.
اکنون تمام کسانی که در چین هستند یا به چین سفر میکنند و می خواهند از نوشیدن یک قهوه راحت لذت ببرند، فقط کافیست از طریق گوشی خود و در عرض چند دقیقه آن قهوه را تحویل بگیرند.