یاهو باید 50 میلیون دلار خسارت را به عنوان بخشی از حل و فصل پرونده رخنه های شدید اطلاعاتی و داده ها که در سال های 2013 و 2014 برای آن اتفاق افتاد را پرداخت کند، این قرارداد روز دوشنبه ارائه شد.
علاوه بر پرداخت 50 میلیون دلار، یاهو همچنین حداقل دو سال نیز خدمات نظارت بر هویت و اعتبار را برای حدود 200 میلیون نفر از کاربران که اطلاعات شخصی مانند اسم ها، آدرس های ایمیل و شماره های تلفن آن ها را به سرقت برده بودند، ارائه خواهد کرد.
در سال 2013 کمپانی یاهو با نقض و هک اطلاعات 3 میلیارد حساب از کاربران خود مواجه شد، در حالی که این مشکل امنیتی در سال 2014 نیز حدود 500 میلیون از حساب ها را نیز تحت تاثیر قرار داد.
هر دو آن ها در سال 2016 اعلام شدند.
در آن زمان، یاهو اعلام کرد که هک سال 2013، حدود 1 میلیارد حساب کاربری آن ها را خراب کرده است، اما این تعداد در سال 2017 به 3 میلیارد دلار به روز شد.
اطلاعات هک شامل گذرواژه هایی بود که رمزگذاری شده بودند، اما می توانستند شکسته و کرک شوند.
ورایزون (Verizon)، که یاهو را در سال 2017 خریداری کرد و به دست آورد، نیمی از این هزینه را پرداخت خواهد کرد، در حالی که Altaba، شرکتی که از نتیجه فروش یاهو به ورایزون تشکیل شده، نیم دیگر را پرداخت خواهد کرد.
در ماه آوریل، کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده گفت که Altaba باید برای پرداخت 35 میلیون دلار به خاطر تخلف یاهو در سال 2014 اقدام کند.
قاضی قرار است در روز 29 نوامبر تصمیم گیری نهایی را اعلام کند.
همینطور گفته می شود که Facebook برای تأمین امنیت برنامه خود با شرکت های امنیتی سایبری همکاری می کند.
بیشتر بخوانید: Google به کاربران حساب های شخصی خود در مورد هک فیشینگ هشدار می دهد و یا گوگل اشتباهات خود در مورد حفظ حریم خصوصی کاربران را می پذیرد.