کمپانی یوتیوب اخیرأ چندین ویژگی جدید و جدا از VidCon را اعلام کرد که باعث ایجاد راه های کسب درآمد برای سازندگان ویدئویی مختلف می شود.
به طور خاص، یوتیوب ویژگی Premieres را ارائه می دهد، که اجازه خواهد داد تا سازندگان ویدئو فیلم های از قبل ضبط شده خود را در یک جریان زنده پخش کنند.
این ویژگی اجازه می دهد تا فیلم سازان بر روی چیزهایی مانند: پاسخ دادن به سوالات چت زنده در حالی که فیلم پیش ضبط شده آن ها در حال پخش است، تمرکز کنند.
همچنین این پلت فرم قابل اعتماد، طرفداران و قدرت بازاریابی یوتیوب را به عنوان یک کانال با قابلیت عضویت گسترش می دهد.
سازندگان ویدئو می توانند کانال های خود را نام ببرند و 4.99 دلار برای عضویت هزینه کنند، تا به راحتی در حدود حداقل 100،000 مشترک را در ویدئو های خود به همراه داشته باشند.
آنها می توانند شکلک های خود را به صورت سفارشی سازی شده برای جریان های بخش زنده خود طراحی کنند و همینطور مجوز ویژه ای را برای پرداخت اعضای ورودی تعیین کنند، همانطور که برنامه Patreon کار می کند.
این ویژگی بسیار کاربردی در روز های آینده عرضه می گردد و احتمالا طی چند هفته آینده رونق فروانی خواهد یافت.
باید اضافه کنیم که ویژگیPremier به این معنی است قابلیت پخش زنده (Live)، محدود شده است به اینکه اکنون فقط می توانید محتوای ضبط شده پیشین خود را مورد استفاده قرار دهید.
برای مثال تقریبأ شبیه به برنامه Super Chat ، جایی که کاربران با پرداخت پول می توانند نظرات خود را به اشتراک بگذارند و یا در یک چت زنده با یکدیگر شرکت و گفت و گو کنند.
قابلیت Premieres در طی دو هفته آینده بر روی یوتیوب تنظیم می شود و قبل از آن برای اولین بار در اختیار کاربرانی که شرکای آزمایش بتا می باشند، قرار می گیرد.
شما اکنون به راحتی در یوتیوب در حال چت کردن خواهید بود
خانم آمی شیرا تئیتل (Amy Shira Teitel)، یک عضو یوتیوب که کانال پرطرفدار Vintage Space را اداره و مدیریت می کند و اخیرأ اعضای کانال را مورد آزمایش قرار داده است، گفت: اکثر تعاملات و بحث مخاطبان این است که چگونه بیشتر در یوتیوب بمانیم و وقت بگذرانیم.
اکنون به جای اینکه شما در جریان پخش زنده جداگانه خود باشید، با یک ویدئو از قبل تنظیم شده در چت هستید.
همانند کارگردان ها و تهیه کنندگان فیلم های حرفه ای، شما نیز می توانید به راحتی فیلم و یا کلیپ خود را با دیگران مورد نقد و بررسی قرار دهید.
اکنون این دلیلی است تا بیشتر در یوتیوب وقت بگذرانید.
این روز ها یک اصل تجاری و کالایی جدید وجود دارد و آن این است که امروز همه چیز به صورت زنده و Live می باشد.
جدیدأ سازندگان و برنامه نویسان می توانند از طریق سایت Teespring آیتم های پیراهن، لیوان و دیگر اقلام را برای خود طراحی کنند و این آیتم های خود را در یک قسمت در زیر ویدیو خود تبلیغ کنند.
هر کدام از اعضای YouTube با داشتن حدود 100000 مشترک یا بیشتر می توانند تا 20 آیتم را طراحی کنند و می توانند در صورت دلخواه، محصولات سفارشی را مستقیما در سایت اصلی ارائه دهند.
یکی دیگر از ویژگی های جدید که در حال آمدن است و به زودی گسترش می یابد، ادغام Famebit نام دارد، که کمک می کند تا اعضای یوتیوب برای خود محتواهایی با برند و مارک خود داشته باشند.
می توانید در زیر ویدیو های خود برند های خود را در اختیار داشته باشید، همچنین می توان یک بخش از مجموعه محصولات مارک دار تبلیغاتی نیز داشته باشید.
این ویژگی هنوز در دسترس نمی باشد اما طولی نخواهد کشید که این قابلیت را خواهید دید.
این اخبار بعد از ماه ها ناامیدی از سوی جامعه سازندگان ویدئو در یوتیوب، که ادعا می کردند که الگوریتم های جدید یوتیوب محتوای آنها را از بین می برد و باعث شده است که درآمد آن ها را سخت تر کند، به بیرون نشر پیدا کرد.
این به روز رسانی ها به نظر می رسد که بر بهبود مشارکت جامعه و وفاداری طرفداران کسانی که دارای کانال های ایجاد شده اند تمرکز می کند و در کنار این فعالیت ها تا حدودی باعث درآمد زایی بیشتر نیز می شود.