سال 2018 همانند چهار سال گذشته گرم تر و داغ تر نیز شده است

سازمان های ناسا و NOAA اعلام می کنند که سال 2018 واقعا داغ تر و گرم تر از گذشته بوده است. (مانند چهار سال گذشته) گزارش جدیدی از آژانس های هوا و فضایی آخرین جزئیات مربوط به تغییرات آب و هوایی را نشان می دهد، گفته می شود که پنج سال گذشته رکورد داغترین زمان را تا کنون داشته است.

2018 همانند گرم داغ

طبق گزارش ها در روز چهارشنبه از سوی ناسا و اداره ملی اقیانوسی و اتمسفری (NOAA)، با ادامه روند افزایش دما در سال های گذشته، سال 2018، سال چهارمی بوده است که به عنوان گرمترین سال تا کنون شناخته شده است.

در این گزارش، پنج سال گذشته رکورد مدرن گرمترین دما را به خود اختصاص داده است و دمای جهانی 2018 به میزان 1.5 درجه فارنهایت یا 0.83 درجه سانتیگراد رسیده است که بالاتر از میانگین سالهای 1980 تا 1951 بوده است.

شما می توانید ببینید که سازمان NOAA در سال 2017، گرم تر شدن کره زمین و افزایش گازهای گلخانه ای را گزارش داده بود.

گفته می شود که سال 2018 چهارمین سالی است که به عنوان داغترین سال در دهه های طولانی اخیر شناخته شده است.

ناسا و NOAA برای بررسی درجه حرارت سیاره ما با یکدیگر همکاری می کنند و اکنون نتیجه ها و آزمایشات نشان می دهد که سال 2018 نیز به سمت گرمایشی شدید پیش رفته است و این می تواند برای شرایط زمین و زمینیان نامناسب باشد.

گاوین اشمیت (Gavin Schmidt)، مدیر موسسه مطالعات فضایی گودارد (Goddard) ناسا، گفت: “اثرات گرم شدن کره زمین در طول دراز مدت در حال وقوع است، سیلاب های ساحلی، امواج گرما، بارش شدید و تغییر اکوسیستم همه احساس می شوند که نشانه گرم شدن زمین را به همراه دارند”.

این گزارش همچنین اشاره کرد که گرم شدن بیشتر در قطب شمال احساس می شود، در حالی که یخ های دریا و اقیانوس همچنان به ذوب شدن می انجامد و سطح دریا و اقیانوس را افزایش می دهند.

برای مطالعه بیشتر ببینید که دانشمندان، وجود مواد میکروپلاستیکی در بدن انسان ها را تائید می کنند! و یا آیا ناسا واقعا در مریخ آثاری از زندگی پیدا کرده است؟

ویدیوها و مطالب مشابه