استفاده از هوش مصنوعی در پشتیبانی تلفنی کمپانی گوگل

هوش مصنوعی قابلیت ها و کاربردهای بسیاری دارد. یکی از کاربردهای مهم هوش مصنوعی برای بیزینس ها، استفاده از این تکنولوژی در سیستم های پشتیبانی اتوماتیک است.

هوش مصنوعی پشتیبانی تلفنی گوگل

کمپانی گوگل سالهاست که بر روی گسترش تکنولوژی هوش مصنوعی که قابلیت انجام عملیات داشته باشد، فعالیت می کند. به عنوان مثال این کمپانی از هوش مصنوعی خود در اتومبیل های خودران استفاده می کند که بسیار موفقیت آمیز بوده است. همچنین دستیار صوتی کمپانی گوگل یعنی Google Assistant و نرم افزار مترجم گوگل نیز از هوش مصنوعی بهره می برند.

به تازگی کمپانی گوگل بر روی هوش مصنوعی که قابلیت صحبت کردن با افراد را دارد، فعالیت میکند و قصد دارد این هوش مصنوعی را در سیستم‌های پشتیبانی تلفنی خود مورد استفاده قرار دهد. این هوش مصنوعی به قدری قدرتمند است که هنگامی که با کاربر صحبت می کند احتمال دارد او نفهمد که با یک ربات در حال مکالمه است.

اگر در نهایت این سرویس به عنوان محصولی برای کمپانی ها ارائه شود می تواند در سرویس های پشتیبانی اتوماتیک مورد استفاده قرار گیرد که بار هزینه‌های شرکتها را کاهش داده و احتمالا با محبوبیت فوق العاده ای روبرو خواهد شد.

تصور کنید که به جای تمامی کارمندان بخش فروش که وظیفه پاسخ دادن تلفن ها را دارند اکنون ربات‌ها می‌توانند پاسخ کاربران را داده و هیچ هزینه ای را نیز به شرکت تحمیل نکنند. کاهش هزینه ای که این سیستم اتوماتیک برای شرکتها و سازمانها به همراه خواهد داشت احتمالا این سرویس را به یکی از محبوب ترین سرویس های تجاری گوگل تبدیل خواهد کرد.

البته فعلاً کمپانی گوگل صحبتی از ارائه این سرویس به عنوان یک محصول به کمپانی ها نکرده و فقط قصد دارد فعلاً از این هوش مصنوعی در سرویس‌های پشتیبانی تلفنی کمپانی خود استفاده کند تا ابتدا آن را آزمایش کرده و شاید در آینده به عنوان یک محصول به شرکت ها ارائه دهد.

گوگل به زودی کاربرانی که با سیستم پشتیبانی این شرکت تماس می گیرند را ابتدا به ربات ها متصل می کند تا پاسخگوی آن ها باشند. اگر کاربر ترجیح می دهد با اپراتور انسانی صحبت می کند، این گزینه نیز برای او در دسترس خواهد بود.

ویدیوها و مطالب مشابه