آمازون گفت که یک کارمند آمازون پس از به اشتراک گذاشتن آدرس ایمیل مشتریان با یک فروشنده شخص ثالث نامعلوم، قوانین و سیاست های شرکت را نقض کرده، که باعث اخراج او شده است.
یک سخنگو از جانب شرکت آمازون در بیانیه ای در روز جمعه گفت: “فردی که مسئول این حادثه بوده است از موضع خود متوقف شده است و ما از اجرای قانون در این باره حمایت می کنیم”.
آمازون گفت: تنها آدرس ایمیل ها توسط این کارمند برداشته و گرفته شده است، و نه هر گونه اطلاعات شخصی دیگر مشتری، با این حال این شرکت قبلا به مشتریان متاثر خود درباره این حادثه ایمیل زده و آن ها را مطلع کرده است.
یک فروشنده شخص ثالث یک بازرگان اینترنتی است که در وب سایت آمازون محصولات خود را به فروش می رساند، هرچند این شرکت تصمیم به ارائه اطلاعات اضافی در مورد این فروشنده نکرده است، اما گفت که دسترسی این فروشنده نیز از آمازون مسدود شده است.
Amazon اخیرا به عنوان یک شرکت ۱ تریلیون دلاری، ثبت شده است که به اپل نزدیک تر می شود و به یکی از شرکت های ثرتمند در جهان تبدیل شده است.
آمازون همچنین تصمیم گرفته است تا زمانی که این مسئله را کاملا کشف کرد و یا اینکه در صورتی که تعداد افراد مبتلا به آن اتفاق زیاد بودند، اطلاعات اضافی در مورد این کارمند را ارائه دهد.
حفظ اطلاعات مشتری بخش مهمی از فعالیت های آمازون است، زیرا اطلاعات شخصی، از جمله شماره کارت اعتباری و حساب های بدهی کاربران، برای بیش از 300 میلیون حساب را در سراسر جهان در نزد خود نگه می دارد.
این اتفاق چند هفته پس از آن رخ داده است که وال استریت ژورنال تحقیقات در مورد نشت داده ها در این شرکت را نشان می داد و گزارش داد که کارمندان آمازون آدرس های ایمیل مشتریان را به فروشندگان شخص ثالث این برنامه می فروشند.
این گزارش گفت که این عمل در کشور چین نیز بیشتر شایع شده است.
مشخص نیست که آیا اتفاقات به طور مستقیم با تحقیقات گزارش شده مرتبط است یا خیر.
شرکت آمازون در نهایت گفت که اگر مشتریان ایمیل های ناخواسته ای را از یک فروشنده دریافت می کنند، می توانند ایمیل را برای report-abuse@amazon.com ارسال کنند.
بیشتر بخوانید: Alexa Auto شرکت آمازون اکنون در اتوموبیل ها و یا بخوانید: سیستم ضد سرقت جدید برای پهباد های تحویل کالای آمازون.
برای مطالعه بیشتر: جف بزوس، از بیل گیتس به عنوان ثروتمندترین شخص جهان پیشی می گیرد.