فشار های تازه اتحادیه اروپا برای شفاف سازی قیمت ها توسط کمپانی Airbnb

اتحادیه اروپا به تازگی به موضوعات مرتبط با تجارت الکترونیک ورود کرده و بر روی کمپانی های ارائه دهنده سرویس های آنلاین در جهت احیای حقوق مصرف کننده فشارهای بسیاری را وارد کرده است.

فشار اتحادیه اروپا شفاف سازی Airbnb

اتحادیه اروپا به تازگی علاقه زیادی به ورود به موضوعات تجارت الکترونیک و سرویس های آنلاین نشان داده است. به عنوان مثال این اتحادیه مدتی قبل کمپانی گوگل را مبلغ 5 میلیارد دلار به علت تلاش برای سلطه طلبی نرم افزاری جریمه کرده است. در مورد این جریمه گوگل می‌توانید بیشتر در مطلب “جریمه سنگین کمپانی گوگل توسط اتحادیه اروپا” در نتران بخوانید.

گفته می‌شود اتحادیه اروپا به تازگی برای سرویس اجاره خانه Airbnb نیز مشکلاتی را ایجاد کرده و فشارهای بسیاری را به این کمپانی وارد کرده است. مسئولان اتحادیه اروپا معتقد هستند که کمپانی Airbnb در مورد هزینه هایی که کاربر در نهایت باید برای اجاره یک خانه پرداخت کند، شفاف عمل نمی کنند و این موضوع حق مشتریان اروپایی را ضایع می کند.

مسئولان کمیسیون اتحادیه اروپا که بازوان اجرایی این اتحادیه محسوب می شوند به کمپانی Airbnb فقط تا پایان ماه آگوست سال 2018 میلادی فرصت همکاری دادند. اگر اقدامات لازم توسط مسئولان این کمپانی انجام نشود، احتمال مسدود کردن سرویس های Airbnb در سرتاسر اروپا وجود دارد.

کمیسیون اتحادیه اروپا می گوید کمپانی Airbnb قوانین شفافی در صفحه قوانین خود در مورد هزینه ای که کاربر در نهایت برای اجاره یک اتاق یا آپارتمان پرداخت می کند، ندارد. همچنین تا مرحله پرداخت وجه توسط مشتری، مشخص نیست که چه هزینه ای قرار است در نهایت توسط Airbnb دریافت شود.

یکی از مشکلاتی که سرویس Airbnb با کمیسیون اتحادیه اروپا دارد، ارائه پیشنهادات متفاوت برای یک مکان است. به عنوان مثال کاربر می‌تواند حالت Private یا Professional را برای میزبان یک آپارتمان انتخاب کند. گفته می شود اتحادیه اروپا قوانینی برای حالت Private و Professional مد نظر دارد که با قوانین حال حاضر Airbnb متفاوت است.

مشکل دیگری که در اتحادیه اروپا باسرویس Airbnb دارد این است که آنها می‌گویند قیمتی که کاربر در ابتدا برای یک مکان مشاهده می‌کند در نهایت با قیمت اصلی که برای آن مکان پرداخت می‌کنند متفاوت است. در واقع آنها کمپانی Airbnb را متهم میکنند در ابتدا قیمتی برای جلب توجه کاربر ارائه می دهند که که در واقع هیچ وقت واقعی نیست.

باید دید کمپانی Airbnb آیا می تواند با این درخواست های اتحادیه اروپا کنار بیاید یا مورد جریمه این اتحادیه قرار خواهد گرفت. در گذشته این اتحادیه با جریمه کردن 5 میلیارد دلاری کمپانی گوگل، جدی بودن خود را در زمینه تجارت الکترونیک اثبات کرده است.

ویدیوها و مطالب مشابه