فیس بوک قصد دارد تا برنامه های اینستاگرام و واتساپ را دوباره برند سازی کند یا به اصطلاحی دیگر آن ها را ری برند کن، بنابراین کاربران می دانند که در اصل از چه شبکه اجتماعی استفاده می کنند.
این حرکتی است که شرکت فیسبوک نشان می دهد چگونه کنترل بیشتری بر روی خریدها و اکتسابات خود در اختیار دارد.
گفته می شود که برنامه ها در آینده این چنین خواهند گفت: “اینستاگرام از فیس بوک” و “واتساپ از فیس بوک” تا اسالت خود را مشخص کنند و به رسمیت بشناسانند.
برتی تامسون (Bertie Thomson)، سخنگوی فیس بوک، جمعه در بیانیه ای گفت: “ما می خواهیم درباره محصولات و خدماتی که بخشی از فیس بوک هستند، شفاف تر و واضح تر عمل کنیم.”
وی گفت که تغییر در حال حاضر به آرامی در حال اعمال شدن است و کاربران بیشتر و بیشتری شروع به دیدن ریبرندینگ (rebranding) خواهند کرد.
تامسون گفت، این ریبرندیگ مجدد و اشاره به فیسبوک، در صفحه های ورود به برنامه های اینستاگرام و واتس اپ و توضیحات فروشگاه برنامه برای این دو برنامه ظاهر خواهد شد.
Information، که قبلاً گزارش مجددی را در این باره منتشر کرده بود، با سه نفر از آشنا به این موضوع استناد کرد و گفت: برخی از کارمندان از تغییر آینده متعجب و گیج هستند.
فیس بوک، که اخیرا با یک سری رسوایی های امنیتی و مشکلات ایمنی سر و کار داشته است، به اینستاگرام و واتس اپ اجازه می داد که به طور مستقل کار کنند و این برنامه ها نام فیسبوک را به هیچ وجه نشان نمی دادند.
اما برنامه ها نیز در آینده با یکدیگر بیشتر ترکیب و ادغام می شوند.
این شبکه اجتماعی در تلاش است تا کاربرانی که از Facebook Messenger، دایرکت یا پیم مستقیم اینستاگرام و پیام رسان واتساپ استفاده می کنند، بتوانند بدون نیاز به تعویض برنامه ها، پیام های خود را به یکدیگر ارسال کنند.
قبلا نیز گفته می شد که فیسبوک از ترکیب و ادغام پیام رسان های واتساپ، Messenger و اینستاگرام گزارش می دهد.
گرچه فیس بوک هر دو برنامه را سالها قبل خریداری کرده بود، اما بسیاری از مصرف کنندگان اصلا نمی دانند که این شبکه اجتماعی صاحب اینستاگرام و واتس اپ است.
این تغییر درحالی صورت می گیرد که کمیسیون تجارت فدرال در حال بررسی Facebook در مورد نگرانی های ضد انحصاری این شبکه است.
براساس گزارشی که این هفته از وال استریت ژورنال منتشر شده است، FTC در حال بررسی این موضوع است که آیا خرید شرکت های Facebook مانند Instagram و WhatsApp بخشی از استراتژی غول رسانه های اجتماعی برای تبدیل شدن به یک غول تکنولوژی عظیم بوده است یا خیر.
برای مطالعه بیشتر ببینید که آیا بزرگترین جریمه مالی، ۵ میلیارد دلار، برای فیسبوک مناسب و جبران پذیر است؟ یا همه سرویس ها و محصولات مهم از رویداد کلیدی F8 فیسبوک در سال ۲۰۱۹، و یا اپل نیز برای همکاری در پروژه DTP به گوگل، مایکروسافت و فیسبوک می پیوندد!