فیسبوک برای ترمیم و کنترل تب اخبار خود از انسان ها استفاده می کند، نه الگوریتم

جالب است بدانید که فیسبوک از انسانها برای ترمیم تب اخبار (News Tab) خود استفاده می کند. در حالی که بسیاری از افراد توقع دارند که کمپانی بزرگی همچون فیس بوک به صورت اتوماتیک، با الگوریتم و بدون کمک نیروی انسانی به بهبود پلتفرم شبکه اجتماعی خود بپردازد، جالب این است که این کمپانی عظیم فیسبوک، فقط به الگوریتم ها تکیه نمی کند و از نیروهای انسانی نیز برای کنترل بهتر پلتفرم های تب اخبار جدید خود استفاده می کند.

فیسبوک ترمیم کنترل تب انسان الگوریتم

در حالی که فیس بوک تب اخبار یا News Tab خود را هم اکنون تست و امتحان می کند، این شرکت فقط به الگوریتم های خاص متکی نیست تا تصمیم بگیرد که شما چه چیزی را می بینید.

این شبکه اجتماعی فاش کرده است که “تیم کوچکی از روزنامه نگاران” (بله ، انسانهای واقعی) به ایجاد این بخش اختصاصی کمک می کنند، در حالی که لیست های شغلی در 20 آگوست (29 مرداد) به صورت زنده معرفی شده اند.

در حالی که الگوریتم ها، بیشترین داستانها و اخبار را به خود اختصاص می دهند و آن ها را رنک بندی و درجه بندی می کنند، روزنامه نگاران در برجسته کردن مناسب ترین داستانها خیلی سریعتر خواهند بود.

باید بدانید که آموزش یک سیستم الگوریتمی برای ارائه سفارشی سازی مشابه مدل های انسانی بسیار طولانی خواهد بود، پس فیسبوک برای ارائه سرویس بهتر از انسان ها در ترمیم پلتفرم خود بهره می برد.

اما از جهتی این اقدام می تواند باعث افزایش تنش در بین کسانی شود که فیس بوک را به تاثییرات سیاسی متهم می کنند.

آنها می گویند: “چه چیزی مانع از این می شود که انسانها نتوانند ایدئولوژی های خاص دیگران را ببینید و از آن ها طرفداری کنند؟

غول اینترنت همچنین متهم به تاثییر گذاری الگوریتمی می باشد، و این از لحاظ تئوریکی ضمن جلوگیری از دسترسی بیشتر به رسانه های سیستم، از این مسئله کاملا پشتیبانی می کند.

شما نسخه آزمایشی تب اخبار یا News Tab را تا مدتی بعد از سال 2019 مشاهده نخواهید کرد.

هرچند زمانیکه به فیسبوک عرضه شود، به روند رو به رشدی می پیوندد و همه گیر خواهد شد.

اپل نیوز نیز در حال حاضر برای انتخاب مقالات خاص مرتبط به روزنامه نگاران خود متکی است، در حالی که LinkedIn به همچنین تیم تحریریه خاص خود را دارد.

درست است که با توجه به پایگاه داده غول پیکر، از این طریق استفاده از فیس بوک برای کاربر آشکارتر و راحت تر خواهد بود، اما این یک اذعان بیشتر را نشان می دهد که الگوریتم ها محدودیت های خود را دارند.

برای مطالعه بیشتر ببینید که ارز دیجیتال رمزنگاری شده فیسبوک نگرانی هایی را از جانب دولتمردان به همراه دارد، آیا بزرگترین جریمه مالی، ۵ میلیارد دلار، برای فیسبوک مناسب و جبران پذیر است؟ و یا گوگل و فیسبوک به دلیل داشتن قدرت بازار برای تبلیغات، مورد بازجوئی قرار می گیرند.

ویدیوها و مطالب مشابه