گوگل و فیسبوک به دلیل داشتن قدرت بازار برای تبلیغات، مورد بازجوئی قرار می گیرند

شرکت های بزرگ گوگل و فیس بوک دوباره برای در دست داشتن قدرت بازار تبلیغات در پلتفرم های خود تحت بازجویی قرار می گیرند. این بار کشور انگلستان این تحقیقات و بازجوئی ها را بر عهده دارد. در این زمان می توان گفت که قدرت بازار در دست شرکت های بزرگی قرار گرفته است که از این قدرت برای هرگونه تبلیغاتی استفاده می کنند و حتی می توان گفت که تبلیغ کردن دیگر رقیبان خود را نیز محدود می کنند.

5 از 5
از 1 رای
(رای دهید)
گوگل و فیسبوک به دلیل داشتن قدرت بازار برای تبلیغات، مورد بازجوئی قرار می گیرند

موسسه رقابت و بازارهای انگلستان یک تحقیقات گسترده را برای تبلیغات دیجیتال و سیستم عامل های آنلاین راه اندازی کرده است.

این آژانس انگلیسی می گوید:

یک تحقیق مشابه در اروپا باعث شد که شرکت گوگل در ماه مارس با ۱٫۷ میلیارد دلار جریمه برای شیوه های تبلیغاتی آنلاین روبرو شود.

کمیسیون اروپا گفته بود که گوگل با محدود کردن رقبای خود برای قرار دادن تبلیغات جستجوی خود در وب سایت های شخص ثالث، از سلطه خود بهره برداری می کند.

در سال گذشته، اتحادیه اروپا همچنین گوگل را ۵ میلیارد دلار برای اعمال قوانین ضدترویج و ضد انحصاری در سیستم عامل Android موبایل جریمه کرد.

یک بیانیه مطالعه محدوده (PDF) می گوید: “دو تامین کننده به ویژه گوگل و فیس بوک (و شرکت های وابسته خود مانند یوتیوب و Instagram) دارای موقعیت های پیشرو در بازار تبلیغات آنلاین در انگلستان هستند؛ اکثر درآمد تبلیغات دیجیتال در انگلیس بین این دو دو کسب و کار رد و بدل می شود. تبلیغات دیجیتال شامل اکثریت قابل توجهی از درآمد برای هر دو این شرکت ها است.”

تحقیق پیشین توسط گاردین (Guardian)، برای مطالعه بازار رقابتی و بازار (CMA) بر سه حوزه اصلی آسیب بالقوه به مصرف کنندگان متمرکز خواهد شد:

۱- سیستم عامل های قدرتمند در بازار آنلاین چقدر قدرت دارند؟

۲- آیا مصرف کنندگان می توانند کنترل کنند که چگونه اطلاعات مربوط به آنها توسط سیستم عامل های آنلاین مورد استفاده و جمع آوری قرار می گیرد؟

۳- و اینکه آیا رقبای بازار تبلیغات دیجیتال می توانند برخی از بازیگران با قدرت را “تحریف” کنند.

CMA تا جمعه ۳۰ جولای به نظرات گروهها از جمله دولت، تبلیغ کنندگان، ناشران، شرکت های فناوری اطلاعات، گروه های مصرف کننده و سیستم عامل های آنلاین پاسخ خواهد داد.

پس از آن تصمیم می گیرد که آیا تا ژانویه ۲۰۲۰ تحقیق بازار درست بوده است یا نه، با مهلت برای گزارش نهایی آن که در تاریخ ۲ ژانویه ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد.

فیس بوک و گوگل فورا به درخواست ها نظرها پاسخی نداده اند.

گوگل نیز در اتحادیه اروپا در مورد چگونگی جمع آوری داده های شخصی برای تبلیغات آنلاین در حال بررسی است.

در سال ۲۰۱۷، اتحادیه اروپا گوگل را برای سوء استفاده از تسلط بر جستجوی خود برای خدمات خرید، ۲٫۷ میلیارد دلار جریمه کرد.

در عین حال، در ایالات متحده، وزارت دادگستری در حال بررسی استعدادهای تکنولوژیک دره سیلیکون است تا ببیند که آیا آنها درگیر رفتار “ضد رقابتی” هستند یا خیر.

تحقیقات در روز ۳ جولای اعلام شد پس از ۳۱ می که گزارش شد که DOJ در حال تهیه یک تحقیق ضد انحصاری در گوگل است.

این گزارش ها توسط یک پروتکل ضد ترویج دنبال می شود.

فیس بوک و همچنین توییتر پس از آن بخشی از اطلاعیه تحقیقات خواهند بود.

نماینده دیوید نیس سیسیلیین، دموکرات از رود آیلند و رئیس کمیته فرعی هیئت نظارت بر مجلس، در آن زمان گفت: “رشد قدرت انحصاری در اقتصاد ما یکی از چالش های مهم اقتصادی و سیاسی است که امروز با آن مواجه هستیم”.

او افرزود که “قدرت بازار در بازارهای دیجیتال مجموعه ای کاملا جدید از خطرات را ارائه می دهد.”

برای مطالعه بشیتر ببینید که ۳ تا ۵ میلیارد دلار؛ کمپانی فیسبوک و بزرگترین جریمه مالی در دنیای تکنولوژی و یا جریمه ۲۵۰ هزار یورویی برای برنامه موبایل لالیگا به دلیل گرفتن استریم های غیرقانونی فوتبال و یا در رویداد اخیر I/O 2019 گوگل چه گذشته است و چه محصولاتی معرفی شده اند؟

رای شما به "گوگل و فیسبوک به دلیل داشتن قدرت بازار برای تبلیغات، مورد بازجوئی قرار می گیرند" چیست؟

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.