اما در میان تمام این اختلافات، فیس بوک، این شرکت و کسب و کارعمومی، اکنون به نظر می رسید وارد خسارت و ضرری جدی شده است. طبق نظر تحلیلگران وال استریت، سه ماه بعد از سه ماه، به راحتی مقدار فروش و تخمین سود فیس بوک کاهش می یابد.
Sheryl Sandberg مدیر COO شرکت، در اوایل سال گفتند: کمپین حذف فیس بوک #DeleteFacebook هیچگونه تاثیرات منفی در این شرکت نداشته است.
از سمتی، هنگامی که تنظیم و تعدیل کنندگان قانون در بریتانیا بزرگترین جریمه را که در برابر این کمپین به عنوان مجازات برای رسوایی داده های کمبریج آنالیتیکا منتشر شده بود، صادر کردند، این برگه به مبلغ 500000 پوند (655000 دلار) بود، یک تغییر بزرگ ایجاد شده برای یک شرکت که 40 میلیارد دلار در سال در آمد دارد.
این تغییر در روز چهارشنبه، زمانی که فیس بوک با تخمین درآمد خود، ارائه فروش ضعیف خود را برای ربع چهارم امسال پیش بینی کرد، در صورتی که گزارش کاهش مصرف کنندگان خود در اروپا را نیز داده بود، به دست آمد.
خبر ها حاکی از آن بود که سهام فیس بوک فقط چند ساعت بعد از این اتفاقات، در معاملات، تقریبا 25 درصد ارزان تر فروخته می شدند.
در روز پنج شنبه، سهام این شرکت 18 درصد کاهش یافت، فیس بوک بیش از 100 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد.
با در نظر گرفتن افت معاملات، بلومبرگ اعلام کرد که فیس بوک در طول یک روز نسبت به هر شرکت آمریکایی، بزرگترین افت ارزش سهام در بازار ایالت متحده را تجربه کرده است.
همیشه ضربه مالی یک شوک حساب می شود، اما ممکن است فیس بوک بیشتر در مورد بخش های دیگر که در طول اتفاقات دراز مدت ممکن است رخ دهد، نگران باشد.
مانند: از دست دادن کاربران، دلیل اصلی که باعث تاثیر ناهماهنگی ذر شبکه میشود، به همین دلیل فیس بوک باید هزینه های زیادی را برای تبلیغ کنندگان بپردازد، در اینجا چیزی هایی بود که فیس بوک برای غلبه بر آنها نیاز به نظارت بهتری دارد.
Ben Bajarin، تحلیلگر استراتژی های خلاق، این را قلمرویی جدید برای فیس بوک می نامد.
او گفت: “واقعیت این بود که فیس بوک بالاخره یک موقع به یک دیوار بزرگ در مقابل کاربران خود برخورد می کرد، اما من فکر نمی کنم کسی فکر می کرد که به زودی و این چنین اتفاق خواهد افتاد.”
در سه ماهه دوم، فیس بوک تقریبا 1 میلیون کاربر ماهانه و 3 میلیون کاربر روزانه در اروپا را از دست داد.
زاکربرگ در یک کنفرانس تلفنی با تحلیل گران، اجرای قوانین حفاظت از اطلاعات عمومی اتحادیه اروپا یا GDPR را قبول کرد.
این در ماه می به اجرا در آمد و به اروپایی ها کنترل اطلاعات شخصی بیشتر آن ها را می داد.
همچنین در اینجا می توانید برنامه فیسبوک برای افزایش فعالیت در انگلستان را ببینید.
زاکربرگ روز چهارشنبه اعلام کرد که GDPR یک لحظه مهم برای صنعت ما بوده است.
همچنین گفت:”در آینده، ما همچنان به سرمایه گذاری در بخش های امنیت و حریم خصوصی ادامه خواهیم داد. این مسئولیت ما در مقابل حفظ امنیت اطلاعات مردم است”.
در همین حین، بعضی از تحلیلگران که می توان گفت تعداد بیشتری نیز دارند، اعتقاد دارند که کاربران نسبت به اضافه شدن خود به لیست سوء مصرف فیس بوک آگاه و بیدار شده اند و تصمیم گرفته اند به دکمه های “خروج” خود رای دهند.
Bob O’Donnell می گوید: “مسائل مربوط به دنیای واقعی که مردم فکر می کنند بر شرکت ها تأثیر می گذارد، در حال حاضر، در حال تأثیر گذاشتن بر شرکت فیس بوک است.
او همچنین گفت: “رسوائی های مداوم موجب شده است که بسیاری از مردم به این شرکت با نظر دیگری نگاه کنند. اکنون بسیاری از مردم می گویند، نه یک دقیقه صبر کن، این خوب برنامه یا وب سایت خوب نیست”.