کمپانی های خدمات سواری اوبر و لیفت ترافیک های شهری را بدتر کرده اند!

براساس یک گزارش، گفته می شود که شرکت های خدمات سواری و اشتراک گذاری اتوموبیل، مانند Uber و Lyft ترافیک را حتی بدتر نیز کرده اند. نکته تعجب آور این است که هم اوبر و هم لیفت به این موضوع اعتراف می کنند. هر دو شرکت های Uber و Lyft از برنامه های اولیه و استارت آپ های خود شروع کرده و به عنوان راهی که بسیاری از مردم برای حمل و نقل در یک شهر بزرگ از آن استفاده می کنند، رشد کرده اند، اما با چه هزینه ای؟

سواری اوبر لیفت ترافیک شهری بدتر

زندگی در شهر شلوغی مانند لس آنجلس آمریکا چشم انداز منحصر به فردی در مورد ترافیک را به ما نشان می دهد.

در مقابل شهرهایی مانند نیویورک یا سان فرانسیسکو و بسیاری از شهر های دیگر نیز از این مسئله دور نیستند.

ما در دنیا فضای زیادی برای اتومبیل های موجود در جاده های تقریباً بی حد و حصر خود در اختیار داریم، اما ما نیز مانند 10 میلیون نفر در تلاش هستیم تا از آنها به یکباره در جاده ها استفاده کنیم.

قبل تر تصور می شد که غول های خدمات سواری Uber و Lyft به این امر کمک کنند، اما هر دو شرکت روز دوشنبه اعتراف کردند که اینگونه نبوده است.

به نظر می رسید که ظهور برنامه های خدمات سواری و اشتراک گذاری ماشین باعث کاهش ترافیک می شود و یا حداقل آن را کمتر متراکم می کند زیرا مردم دیگر با اتومبیل های خود در اطراف نمی چرخند، فضای موجود در جاده ها را اشغال نمی کنند، و در کنار سوختن بنزین بیشتر، عموماً ترافیک ها را مختل نمی کنند.

در حال حاضر، داده های Uber و Lyft نشان می دهد که میانگین وسایل نقلیه رانندگان که در طی یک مسافت خاص حرکت می کنند، در مقایسه با ترافیک وسایل نقلیه به طور کلی تقریباً به عنوان درصد با رقم های تک رقمی کم همراه شده است.

اما این تعداد در شهرهایی مانند سانفرانسیسکو به اعداد دو رقمی افزایش می یابد، جایی که هنوز هم این تعداد بسیار کمتر از درصد تردد وسایل نقلیه خصوصی است، اما از نظر آماری قابل توجه می باشد.

و این تعداد VMT بالاتر از مقدار پیش بینی شده بوده است.

اوبر و لیفت موجب ترافیک های سنگین تر شده اند

طبق گزارشی از CityLab، تعداد ماشین های سواری اخیر سان فرانسیسکو تقریباً دو برابر تخمین زده شده اند.

محبوبیت خدمات سواری نیز لزوماً به معنای وسیله نقلیه کمتر در جاده ها نیست.

در این مطالعه مشخص شد که حتی 62٪ رانندگی که یک دستگاه خودروی سواری بر روی آن انجام می دهد بدون مسافر بوده است.

این به دلیل رانندگی در اطراف، انتظار برای سوار شدن یا رانندگی از یک حرکت پیاده کردن تا به سوار کردن دیگر است.

اما نکته اصلی در مورد شرکت های خدمات سواری و اشتراک گذاری سواری در اینجا چیست؟

در اصل، این شرکت ها به جای تحقق وعده های خود مبنی بر کاهش تراکم ترافیک با خارج کردن اتومبیل های شخصی از جاده ها، شرکت های خدمات سواری این وضعیت را بدتر کرده اند، آن هم نه به طرز دراماتیکی بدتر بلکه به طرز چشمگیری بدتر.

حال سوال اینجاست که در مورد این اتفاقات چه کاری می توان انجام داد؟

در صورت علاقه ببینید که سهام شرکت های اوبر و لیفت در سال ۲۰۱۹ عمومی سازی می شوند، سهام شرکت اوبر پس از عمومی سازی با افت شدیدی در بازار بورس مواجه شده است! و یا اتوموبیل کاملا خودران و مستقل ولوو با همکاری اوبر، آماده رانندگی در جاده ها.

ویدیوها و مطالب مشابه