با شلوغ شدن بازار فروش تلفن های هوشمند در آمریکا و اروپا شرکتهای سامسونگ و شیائومی تصمیم گرفتند تا بازار کشورهای آسیایی مانند هند را در دست بگیرند و عمده فروش خود را از طریق این بازارها انجام دهند. در همین راستا این دو شرکت توانستند هر کدام سهم ۳۰ درصدی از فروش تلفن های هوشمند را در کشور هند در ربع دوم سال ۲۰۱۸، نصیب خود کنند.
با توجه به علاقه مصرف کنندگان هندی به گوشی های تلفن هوشمند ارزان قیمت به نظر میرسد اپل برای تسخیر این بازار شانس چندانی نداشته باشد. گرچه گفته میشود این کمپانی برنامه های ویژه ای برای گسترش فعالیت های خود در بازار هند دارد.
با این مشکل برچسب قیمت محصولات اپل کمپانی هایی مانند سامسونگ و شیائومی توانسته اند در بازار فروش گوشی های هوشمند در کشور هند حکمرانی کنند.
این دو کمپانی به همراه یکدیگر توانسته بودند در موقعیت مشابه در سال ۲۰۱۷ حدود ۴۳ درصد بازار فروش گوشی هوشمند در هند را در دست داشته باشند اما اکنون با پیشرفت ۱۷ درصدی ۶۰ درصد از کل فروش این گوشی ها را در اختیار خود گرفته اند.
کمپانی های تولید کننده گوشی هوشمند چینی Vivo و Oppo نیز با مجموع سهم ۲۱ درصدی از این بازار در رتبه های بعدی قرار دارند. کمپانی Vivo با در اختیار داشتن ۱۱ درصد از کل فروش گوشیهای هوشمند کشور هند در رتبه سوم و کمپانی Oppo با ۱۰ درصد در رتبه چهارم قرار دارد.
در تصویر زیر میتوانید سهم هر یک از شرکت های برتر در زمینه فروش گوشی هوشمند در کشور هند را به همراه میزان رشد آنها مشاهده کنید.
محبوب ترین گوشی کمپانی سامسونگ در کشور هند، گوشی گلکسی J2 Pro بوده است که در اصل برای ارائه به دانش آموزان کشور کره جنوبی تولید شده و به طرز عجیبی دسترسی به اینترنت ندارد.
کمپانی شیائومی تعداد 3.3 میلیون از گوشی تلفن هوشمند Redmi 5A که نسخه ارزان قیمت Redmi Note محسوب میشود را در کشور هند به فروش رسانده است که تعدادی قابل توجهی محسوب می شود.