مدیر عامل تسلا بسیاری تلاش کرده است تا این شرکت را از یک تولید کننده خودرو های لوکس، به یک تولید کننده عمده خودرو تبدیل کند. اما برای تبدیل شدن به یک تولید کننده عمده اتومبیل، تسلا باید بسیاری بیشتر از این تعداد 7000 دستگاه در هفته تولید داشته باشد.
الون ماسک هدفی برای خود تعیین کرده بود، تولید 5000 دستگاه از خودرو الکتریکی سدان مدل 3 تسلا در یک هفته. این هدف الون ماسک بارها عقب افتاد و در نهایت مدتی قبل توسط این مدیر توانا، با تولید 5,031 دستگاه از این خودرو در یک هفته، به واقعیت تبدیل شد. الون ماسک قرار بود در اواخر 2017 به این هدف دست پیدا کند.
الون ماسک تولید 7000 خودرو را در توئیتر خود با عنوان “7000 دستگاه تسلا، 7 روز!” اعلام کرده است. پس از این توئیت، یکی از مسئولان کمپانی فورد با نام Steven Armstrong توئیتی در پاسخ به این توئیت ارسال کرده است با عنوان: “7000 دستگاه فورد، در حدود 4 ساعت!”
این مقایسه جالب نشان می دهد کمپانی تسلا برای مطرح شدن به عنوان یک تولید کننده عمده خودرو های الکترونیک چقدر هنوز از بقیه شرکت ها عقب است. باید برای رسیدن به این شرکت ها تولیدات خود را بالاتر ببرد، خیلی بالاتر!
همچنین کمپانی تسلا باید با موضوع بالا رفتن قیمت تولیدات خود نیز مقابله کند و همزمان تولیدات خود را افزایش دهد. این شرکت قول ارائه مدل 3 با قیمت کمتر از مدل های قبلی را داده بود اما نتوانسته به وعده خود عمل کند و هر مدل جدیدی که عرضه می شود از مدل های قبلی گرانتر است.
رسیدن کمپانی تسلا به 7000 تولید، یک نقطه عطف برای این کمپانی محسوب می شود اما به نظر می رسد آن ها هنوز برای رسیدن به شرکت های بزرگ، کار زیادی دارند.
با وجود گران بودن اتومبیل های الکترونیک تسلا، این شرکت اکنون با حدود 710 میلیون دلار ضرر در سال 2018 روبرو شده است. اما الون ماسک معتقد است در 3 ماه پایانی سال 2018 این شرکت سود ده خواهد شد. باید دید این هدف الون ماسک نیز به واقعیت تبدیل می شود یا نه؟