Vera کامیون های جدید خوراننده و مستقل جدید ولوو هستند که خود را آماده رفتن به جاده ها می بینند.
در همکاری با شرکت کشتی رانی و تدارکات DFDS، کامیون ورا ولوو بین یک مرکز تدارکات و یک ترمینال بندری در شهر Gothenburg سوئد کار خود را آغاز کرده است.
این وسیله نقلیه کانتینرها را در امتداد یک مسیر از پیش تعیین شده حمل و نقل می کند، از جمله یک قسمت از جاده های عمومی را نیز طی می کند.
در نهایت، ولوو امیدوار است تا چندین کامیون یا خودرو خودمختار این شرکت به یکباره بتوانند این مسیر را طی کنند.
آنها توسط یک برج کنترل و حداکثر سرعت 40 کیلومتر در ساعت کنترل می شوند.
در حالی که ورا برای فواصل کوتاه مناسب است، قادر به انتقال حجم زیادی از تجهیزات خواهد بود و ولوو امیدوار است که کارایی، انعطاف پذیری و پایداری بیشتری را عرضه کند.
مایکل کارلسون (Mikael Karlsson)، معاون رئيس Volvo Trucks، از راه حل های وسیله های خودمختار، گفت: “حمل و نقل مستقل با سطوح سر و صدای پایین و انتشار گاز های اگزوز صفر درصد، نقش مهمی در آینده تدارکات بازی می کنند و برای کسب و کار و جامعه نیز سودمند خواهند بود.”
در حالی که این یک گام مهم است، نباید انتظار نداشته باشیم که ورا را در خیابان ها نزدیک به خود به زودی ببینیم.
استقرار در مقیاس وسیع نیاز به تکنولوژی، ایمنی، عملیات و توسعه زیرساخت ها دارد.
به احتمال زیاد برخی از این موارد در سوئد اتفاق خواهد افتاد، چرا که آزمایش و تست های متفاوت خودروهای مستقل و خودران در این کشور صورت گرفته اند.
ماه گذشته، کامیون های خودران Einride شروع به آزمایشات تحویل روزانه در یک جاده عمومی در Jönköping، سوئد کردند.
با مشاهده این اتفاقات، واضح است که کامیون های خودمختار و خودران در آینده حمل و نقل و انتقال کالا نقش مهمی ایفا خواهند کرد.
برای مطالعه بیشتر ببینید که این کامیون الکترونیک خودران ۱۶ تن چوب حمل می کند و یا کامیون های تمام الکتریکی و هیبریدی شرکت Nikola به زودی معرفی می شوند.