این مبلغ 25 میلیون دلار، جزئی از مبلغ 300 میلیون دلاری است که کمپانی گوگل از ماه مارچ برای ارائه اخبار موثق در کل سرویس های ارائه شده توسط این کمپانی در نظر گرفته است.
گوگل قصد دارد در صفحه جستجوی ویدئو های خود، لینک منابع و مطالب مرتبط با ویدئو ها را نیز به کاربران ارائه دهد. به همراه این نکته که داستان ها ممکن است در طی زمان دوچار تغییراتی شوند.
از دوشنبه این هفته در برخی از ویدئو های یوتیوب لینک هایی از منابع خارج از این سرویس مانند ویکی پدیا قرار داده شده است که کاربران می توانند برای تحقیقات بیشتر در مورد موضوع ویدئو از آن ها استفاده کنند.
یوتیوب در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد: “ما می دانیم که کارهای بسیاری می توانیم انجام دهیم. اما ما تلاش می کنیم تا اطلاعاتی مناسب در اختیار کسانی بگذاریم که از یوتیوب برای گرفتن اطلاعات از سایر نقاط جهان استفاده می کنند”.
کمپانی گوگل، صاحب یوتیوب، به طور مستقل در این مورد هنوز اظهار نظری انجام نداده است.
یوتیوب مدتی است که مانند سرویس های دیگر، درگیر مشکل به اشتراک گذاری اخبار دروغین توسط برخی از کاربران است. این کمپانی در گذشته نیز با مشکلاتی نظیر قرار گرفتن ویدئو های خشن در نسخه کودکان یوتیوب روبرو شد که انتقادات زیادی را به همراه داشت.
آمار ارائه شده از یوتیوب در ماه نوامبر حاکی از آن بود که این کمپانی 150 هزار ویدئو که از قوانین تخلف کرده بودند را از این سرویس حذف کرده است. بسیاری از ویدئوهای مشکل دار مانند ویدئو های آموزش ساخت اسلحه، توسط ناظران یوتیوب، از این سرویس حذف شده اند.
یوتیوب اکنون قابلیتی به نام “اخبار داغ” و “اخبار تاپ” در این سرویس قرار داده است که دسترسی کاربران به اخبار سازمان های ثبت شده را آسان تر می کند. کاربران در این بخش ها می توانند ویدئو هایی از سازمان های خبری مشاهده کنند که توسط یوتیوب تایید شده هستند.
قابلیت “اخبار داغ” و “اخبار تاپ” فعلا فقط در 17 کشور ارائه شده است و در آینده این تعداد افزایش خواهد یافت.
مسئولان یوتیوب همچنین در تلاشند تا کانال های خبری تلوزیونی محلی را نیز از طریق نرم افزار تلوزیون یوتیوب، در اختیار کاربران قرار دهند.