منتقدان با این ادعا که برنامه و سرویس پخش موسیقی آنلاین Amazon Music Unlimited سریعتر از Spotify در حال رشد است، بحث ها و گفت گوهایی را مطرح می کنند.
تجارت موسیقی در سراسر جهان مشخص کرده است که آمازون نسبت به اسپاتیفای درصد رشد بیشتری داشته است (70 درصد نسبت به سال گذشته در مقابل 32 درصد Spotify)، اما همچنین گفته می شود که از نظر تعداد مشترکان خام بسیار عقب مانده است.
Spotify با افزودن 25 میلیون عضو Premium بین مارس 2018 و مارس 2019 به رقم بی نظیر و باورنکردنی 100 میلیون مشترک رسید، این تقریباً دو برابر 13 میلیون آمازون است که در مدت مشابه به پلتفرم آن اضافه شده است.
این نرخ در سه ماهه دوم سال 2019 مشخص شد، جایی که 108 میلیون عضو شده برنامه اسپاتیفای یک جهش دیگر 25 میلیونی را تجربه کرد.
در صورت علاقه ببینید که اسپاتیفای با بیش از 100 میلیون اشتراک از برنامه Apple Music پیشی می گیرد، یا برنامه دانلود و اشتراک موزیک اسپاتیفای قابلیت پخش مدیا و فیلم را نیز ارائه می دهد.
اما رشد آمازون نیز هنوز قابل توجه است.
جدا از برنامه پخش موسیقی اپل موزیک، یافتن هرگونه سرویس پخش موسیقی دیگری که با نرخ های بسیار مبهمی قابل مقایسه با Spotify باشد، دشوار و حتی غیر ممکن است.
و رشد نسبی 70 درصدی Amazon Music نیز چیزی نیست که بتواند به آن یک جهش گفت، این نشان می دهد که برنامه آمازون از یک سرویس مناسب برای دارندگان بلندگو اکو به چیزی جذاب تر تبدیل شده است.
مگر در مواردی که آمازون بتواند رشد خود را با سرعت بالایی ادامه دهد، وگرنه احتمالاً یک نمونه برتر مانند Spotify به هیچ وجه احساس تهدید جدی نخواهد کرد.
برای مطالعه بیشتر ببینید که گوگل برای رقابتی جنجالی تر، برنامه YouTube Music خود را ارتقاء و گسترش می دهد، یا با آیفون بعدی موسیقی خود را به صورت همزمان در هدست های جداگانه پخش کنید! و یا برنامه iTunes اپل کنار گذاشته می شود، اما چه برنامه هایی جای آن را می گیرند؟