شاید شما فکر کنید که در روز جمعه سیاه ممکن است بسیاری از افراد در هنگام افتتاح فروشگاه ها به سمت آن ها حمله ور شوند و با عجله و ازدحام زیاد به سمت غرفه های فروش یورش ببرند، اما می توان گفت، امسال خریداران اینترنتی بسیاری از معاملات امسال را در دست گرفتند و به صورت آنلاین بسیاری از محصولات خود را به فروش رساندند که باعث شد تا حجم زیادی از جمعیت به صورت مستقیم در این همایش شرکت نکنند.
جمعه سیاه یک نام رسمی برای جمعه پس از روز شکرگذاری در ایالات متحده آمریکا است که در چهارمین پنجشنبه نوامبر جشن گرفته می شود.
بسیاری از شرکت ها و کمپانی ها حتی ابر شرکت هایی مانند مایکروسافت و آمازون نیز در این رویداد شرکت می کنند تا برخی از محصولات خود را با قیمی مناسب تر در این بازار ایجاد شده قبل از سال جدید به فروش برسانند.
فروش آنلاین برای Black Friday سال 2018 در ایالات متحده چیزی در حدود 6.22 میلیارد دلار بوده است، که در مقایسه با سال قبل 23.6 درصد افزایش یافته است و رکورد جدیدی می باشد.
بر طبق انالیز های شرکت Adobe، این شرکت ادعا می کند که امسال معاملات تجارت الکترونیک 80 درصد از 100 خرده فروشان برتر در ایالات متحده آمریکا را شامل می شود.
در سال 2017، خریداران آنلاین مبلغ 5.03 میلیارد دلار را برای محصولات اینترنتی پرداختند.
ادوبی اعلام کرد که 33.5 درصد از فروش آنلاین، در روز جمعه پس از شکرگذاری، مربوط به دستگاه های تلفن همراه بوده است، در مقایسه با سال گذشته که 29.1 درصد را شامل می شده است.
طبق ادعای Adobe، روز جمعه سیاه نیز اولین روز در سال است که بیش از 2 میلیارد دلار، تنها دستگاه های تلفن همراه، به فروش می رسید.
تیلور شریینر (Taylor Schreiner)، مدیر دیجیتال بینش ادوبی، در بیانیه ای گفت: “خرده فروشان تدابیر خود را برای ایجاد تجربیات بهتر فروش تلفن های همراه برای مصرف کنندگان انجام داده اند و بازدید کنندگان را برای خرید گوشی های هوشمند در این روز جمعه سیاه، نزدیک به 10 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داده اند.
طبق گزارش های شرکت ادوبی، لپ تاپ ها و سیستم های جریان پخش مانند: لپتاپ های Roku ،Chromecast و سیستم تلویزیون Fire TV آمازون در میان محصولات پر فروش در جمعه سیاه قرار داشتند.
همینطور پرفروش ترین بازی های ویدئویی شامل Red Dead Redemption 2 ،Let’s Go Pikachu و God of War می باشند.
گفته می شود که خریداران تا قبل از شروع جمعه سیاه صبر نکردند.
طبق ادعای ادوبی، فروش آنلاین در روز شکرگزاری در آمریکا، یک روز قبل از شروع جمعه سیاه، به مبلغ 3.7 میلیارد دلار افزایش یافته بوده است که رکورد سال گذشته آن 2.87 میلیارد دلار می باشد.
گفته می شود که از اول نوامبر، مصرف کنندگان ایالات متحده 38 میلیارد دلار هزینه های آنلاین پرداخت کرده اند.
و رویداد دوشنبه Cyber نیز هنوز در راه است.
ادوبی انتظار دارد فروش در Cyber Monday به میزان 7/6 میلیارد دلار برسد که نسبت به سال گذشته به میزان 17،6 درصد افزایش یابد.
شریینر گفت: “فروش محصولات در فصل تعطیلات رشد روزافزونی را ادامه می دهد و روز دوشنبه Cyber انتظار می رود که بزرگترین روز خرید آنلاین ایالات متحده در تاریخ باشد”.
دوشنبه سایبر نیز یک دوره بازاریابی گسترده برای شرکت های مختلف است که در دوشنبه پس از تعطیلات شکرگزاری در ایالات متحده برگذار می گردد. اصطلاح “دوشنبه Cyber ” توسط شرکت های بازاریابی ایجاد شد تا مردم را تشویق به خرید آنلاین کنند.
بیشتر بخوانید: شهر های مورد نظر ایالت متحده برای دیگر مراکز فرماندهی HQ2 آمازون، معرفی شدند، Amazon به مشتریان خود اجازه می دهد تا روز دریافت کالا خود را انتخاب کنند و یا دستگاه hotspot 5G شرکت AT&T و گسترش ارتباطات بی سیم ۵G