کامیون های خودران و خودمختار ولوو برخی از سخت افزار های آشنا را در زیر هود و کاپوت خود به همراه خواهند داشت.
این سازنده خودرو قراردادی را با NVIDIA امضا کرده است که از پلت فرم درایو یا رانندگی این شرکت چیپ سازی استفاده خواهد کرد تا “آموزش، آزمایش و استقرار مستقل و خودران” تعدادی وسیله نقلیه بزرگ خود را در نظر بگیرد، که شامل اتوبوس، کامیون های حمل بار، کامیون های معدن و فراتر از آن ها هستند.
آنها هر دو بر روی پلتفرم سختافزاری NVIDIA ساخته خواهند شد و از نرم افزار آن برای اداره همه چیز از داده های سنسور تا برنامه ریزی مسیر استفاده خواهند کرد.
ولو گفت، کار “بلافاصله” آغاز خواهد شد. کارکنان ولوو و NVIDIA حتی فضای کاری را در مقر آنها در گوتنبورگ و سانتا کلارا به اشتراک خواهند گذاشت.”
همچینن هیچ زمانی برای موقعی که شما می توانید انتظار مشاهده اولین خودرو برقی از این مشارکت را داشته باشید، مشخص نشده است.
تا حدودی، این موضوع به کار سریع ولوو برای ادامه رقابت بستگی دارد.
Waymo در حال آزمایش اتوموبیل های بزرگ خود در رانندگی مستقل است، در حالی که یک رقیب مستقیم مانند Daimler می خواهد کامیون های خودمختار خود را در مسیر طی یک دهه به نمایش بگذارد.
ببینید که Waymo ماشین الکتریکی و خودران خود را به جاده های عمومی می فرستد.
شرکت NVIDIA می تواند از ولوو برای انجام کارهای بسیار خوبی که در سر دارد، استفاده کند، تا بتواند سیستم های خود را از ابتدا و به درستی توسعه دهد.
علاوه بر این، کامیون های بدون راننده به سادگی برای ولوو کار خوبی خواهند بود.
آنها می توانند در هر ساعت بدون توقف برای هر چیزی غیر از شارژ و یا پر کردن شارژ، کار کنند، و مخصوصا برای انجام وظایف عادی مانند مرور برخی از اتوبوس ها و بارگیری های سریع مفید هستند.
هر چه زودتر ولوو می تواند این وسایل نقلیه را در جاده ها راه اندازی کند، کامیون های بیشتری می توانند به شرکت هایی که ممکن است این طرح ها را در سر داشته باشند، به فروش برسند.
برای مطالعه بیشتر ببینید که همکاری Nvidia با شرکت های بوش و دایملر برای تولید ماشین های خودران، یا کامیون خودران جدید ولوو کانتینرهای سنگین را در سوئد جابه جا می کند! ویا اتوموبیل کاملا خودران و مستقل ولوو با همکاری اوبر، آماده رانندگی در جاده ها.