واتساپ محدودیت جدیدی برای قابلیت Forward پیام وضع کرد

کمپانی واتساپ برای جلوگیری بیشتر از گسترش اخبار کذب، محدودیت جدیدی برای قابلیت انتقال پیام یا همان Forward Message در نرم افزار پیام رسان خود وضع کردند.

واتساپ محدودیت جدیدی قابلیت Forward پیام

در گذشته نرم افزار واتساپ اجازه می داد که کاربران به ۲۵۰ نفر یک پیام را با قابلیت Forward Message انتقال دهند، اما اکنون محدودیت آنها نهایتاً ۲۰ نفر است. گفته می شود این محدودیت در کشور هند، به خاطر مشکلاتی که اکنون اجتماع این کشور درگیر آن است، فقط ۵ نفر خواهد بود.

کمپانی واتساپ این محدودیت جدید را برای جلوگیری بیشتر از گسترش اخبار نادرست در پیام رسان خود وضع کرده است. همچنین واتساپ دکمه انتقال سریع را نیز از این نرم افزار در کشور هند حذف کرده است تا سرعت انتشار اخبار کذب را کاهش دهد، درست چند وقت پس از گسترش اعمال خشونت آمیز، توطئه ها و تهدید ها در کشور هند که ناشی از اطلاعات غلط  و نادرست از طریق برنامه پیام رسان WhatsApp شکل می گرفته است.

در روز اول جولای، گزارش شده بود که پنج نفر در شهر  Dhule ، در هند، پس از شایعاتی که در این برنامه منتشر شده بود، ربوده شده اند.

همچنین دیگر گزارش ها که حاکی از آن بود که در پیام های مشابه حداقل 12 نفر مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

بیش از 200 میلیون نفر از این سرویس پیام رسانی در هند استفاده می کنند و این یکی از بزرگترین بازارها برای برنامه WhatsApp  است.

این کشور پیام ها، عکس ها و فیلم های زیادی را نسبت به هر کشور دیگری در جهان برای یکدیگر ارسال و یا فوروارد می کنند، و اکنون در سال جاری این برنامه با چالش قابل توجهی مواجه است که جلوگیری از گسترش اطلاعات غلط  و نادرست دراین سرویس پیام رسان می باشد.

این شرکت در پست روز جمعه خود نوشته است:” ما معتقدیم که این تغییرات که همچنان در حال ارزیابی و سنجش دقیق تر می باشند، همچنین کمک خواهند کرد که برنامه WhatsApp به سمت و سویی که برای آن طراحی شده است برود: یک برنامه پیام رسان خصوصی و مطمئن”.

واتساپ متعلق به کمپانی فیسبوک است که دارای سه میلیارد کاربر می باشد. با توجه به تغییرات مهمی که در کمپانی فیس‌بوک در حال رخ دادن است می‌توان انتظار تغییرات بسیاری را در نرم افزار واتساپ داشت.

فیسبوک از مدتی قبل تلاش خود را برای جلوگیری از گسترش اخبار کذب از روش های مختلف آغاز کرده است. سرویس های اصلی این شرکت یعنی شبکه اجتماعی فیس بوک، شبکه اشتراک تصاویر اینستاگرام و پیام رسان واتساپ در جریان این طرح مبارزه با اخبار کذب فیس بوک دچار تغییراتی شده اند.

همچنین قبل تر نیز گزارش شده بود که یوتیوب نیز برای مبارزه با اخبار جعلی ۲۵ میلیون دلار خرج می کند. یا خبری دیگر در مورد توییتر که در مقابل حساب ها و خبر های جعلی سخت گیرانه تر عمل می کنند.

واتساپ البته می گوید این محدودیت یک آزمایش است و شاید در آینده دستخوش تغییراتی نیز شود اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

واتساپ البته می‌داند که با محدود کردن تعداد انتقالی ها نمی تواند جلوی انتشار اخبار کذب را بگیرد، اما آنها می‌خواهند با این اعمال محدودیت، حداقل سرعت انتشار این اخبار را کمی کندتر کنند.

گفته می‌شود انتقال اخبار نادرست از طریق فیسبوک و واتساپ در کشور هند صدمات بسیاری را به همراه داشته و همچنین در کشور میانمار و سریلانکا باعث کشته شدن بسیاری شده است.

در نتیجه، کمپانیWhatsApp یک ویژگی جدید در 10 جولای برای برنامه خود معرفی کرد که به کاربران اجازه می دهد تا زمانی که یک پیام ارسال و فوروارد شده را دریافت می کنند بتوانند تبلیغات و آگهی کامل آن را در صفحه ای از روزنامه های هندی ببینند، این تلاش های مداوم برای مبارزه با اخبار جعلی در هند صورت گرفته است و همچنان روش های دیگری نیز برای این کار ارزیابی می شوند.

در پست روز جمعه این شرکت اعلام شد که آزمایشات بیشتری به ویژه برای کاربران در کشور هند در حال انجام است، از جمله حذف دکمه حمل و فوروارد سریع در کنار پیام های چند رسانه ای در این برنامه واتس آپ، هچنین تغییرات بیشتری در حال اضافه شدن به این سرویس پیام خصوصی، برای مبارزه با گسترش اطلاعات غلط و ساختگی است.

 

ویدیوها و مطالب مشابه