IIHS می گوید علت تصادف ماشین خودران اوبر، غیر فعال کردن تکنولوژی ترمز Volvo بوده است

موسسه داده های تخلفات جاده ای (IIHS) می گوید که تصادف مرگبار ماشین خودران اوبر به خاطر غیر فعال کردن تکنولوژی ولوو بوده است، اوبر سیستم های ایمنی ولوو را غیرفعال کرده بود، اما این تصمیم بد فراتر از تصمیم آن ها به پایان رسید.

IIHS علت تصادف ماشین خودران اوبر فعال تکنولوژی ترمز Volvo

یک کارشناسان مستقل، قبل تر سیستم خودروهای خودمختار و خودران اوبر را در ماه مارس بررسی می کرد و می سنجید، اما در حال حاضر یک سازمان ایمنی پیشرو به نظر می رسد که از این یافته های قبلی پشتیبانی می کند.

مؤسسه ایمنی بزرگراه ها و جاده ها (IIHS) گفت که فناوری پیشگیری از برخورد و تلفات ساخته شده توسط ولوو می تواند مانع از کاهش شدت این تصادف های مرگبار شده و یا به شدت به کاهش آن کمک می کند.

به گزارش روزنامه بلومبرگ، با اشاره به یک گزارش و یک مصاحبه تلفنی با David Zuby، افسر ارشد تحقیق IIHS، این شرکت آزمون ضربه های فیزیکی و فنی در وسایل نقلیه را بهتر از آزمون های استاندارد فدرال بررسی می کند.

اوبر، سیستم های ایمنی کلیدی را در ماشین های خود غیر فعال کرده بود تا اتومبیل های خودران را برای سایر رانندگان قابل پیش بینی تر کند، اما این به هزینه ایمنی و قصد جان عابر پیاده می انجامد.

Zuby به بلومبرگ گفت: “سیستم قادر به مداخله می باشد، همچنین ممکن است تا حد زیاذی جلو تصادفات مرگبار را بگیرد،همینطور من بر این استدلال هستم که اگر توسعه دهندگان فن آوری خودشان واقعا قصد دارند تا در جاده های خود را به خطر نیاندازند، بهتر است قبل از اینکه به جاده ها بروند، بهترین سیستم های اجتناب از تصادف را داشته باشند”.

یک سخنگوی اوبر در بیانیه ای از طریق ایمیل، گفت: “ما به عنوان یک حزب فعال، در زیر نظر تحقیقات سازمان ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) باقی می باشیم که همچنین گزارش نهایی هنوز منتشر نشده است. در عین حال، ما مجموعه ای از ضمانت هایی را اجرا کرده ایم که به اعتقاد ما، بهبود عملیات تکنولوژی ماشین های خودران را ارائه داده ایم و همینطور منتظر انتشار ماشین های خودران ایمن و مطمئن در ماه های آینده هستیم”.

از سمتی دیگر، هیئت ایمنی حمل و نقل ملی گزارش اولیه خود را در مورد برخورد اتوموبیل خودران اوبر در ماه می منتشر کرد.

در حالی که عابر پیاده از یک جاده با روشنایی کم عبور کرده بود، چندین سیستم ایمنی کلیدی وسیله نقلیه اوبر نیز غیرفعال شده بود. بطور مثال، ترمز اتوماتیک خود را از ولوو غیرفعال کرده، و این کار را برای تمام ماشین های شاسی بلند SUV XC90 خود انجام داده است.

با این حال، Autobrake خود اوبر نیز در آن زمان غیر فعال بود که به منظور کاهش پتانسیل نا محدود برای رفتار خودرو می باشد.

این گزارش ادعا می کند که سیستم اوبر ابتدا 6 ثانیه قبل از تصادف عابر پیاده را دیده است، و همچنین این سیستم برای ترمز چیزی در حدود 1.5 ثانیه قبل از برخورد را نیاز داشته است، اما با غیر فعال بودن هر دو سیستم autobrake، باید آن را به اپراتور استخدام شده Uber برای ترمز گرفتن اخظار می داده است، اما این سیستم به اپراتور نیز هشدار نداده است.

اوبر پس از تصادف، توسعه ماشین های خودران خود را متوقف کردو یا رانندگان ایمنی ماشین های خودران خود را کاهش داد.

در نهایت، شرکت تصمیم گرفت تا کاملا آریزونا را ترک کند، در عوض تصمیم به تمرکز تلاش های تحقیق و توسعه در پنسیلوانیا کرد.

در ماه جولای، اوبر حدود 100 نفر از رانندگان ایمنی خود را که قصد آموزش مدار جدیدی از رانندگی با آموزش های تخصصی تر دارند، را معرفی کرد.

همچنین اخیرا دیگر خبرها حاکی از این هستند که رانندگان اوبر به قیمت گذاری پائین این شرکت اعتراض می کنند، که می توانید در مورد این مطلب آماده شده توسط تیم نحقیقاتی نتران، در این قسمت بیشتر بخوانید.

ویدیوها و مطالب مشابه