بنا بر یک گزارش روز جمعه، پولیتیکو (Politico) گزارش داد که گوگل بین 150 تا 200 میلیون دلار برای تحقیق کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده، مبنی بر نقض قوانین مربوط به حریم خصوصی داده های کودکان در YouTube، پرداخت می کند.
ماه گذشته، واشنگتن پست گزارش داد که گوگل با FTC به توافق چند میلیون دلاری رسیده است.
به گزارش واشنگتن پست، تحقیقات FTC نشان داد که گوگل به طور نادرست داده های کودکانی را که از یوتیوب استفاده می کنند، با نقض قانون محافظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان، جمع آوری کرده است.
قبل تر نیز گفته می شد که جریمه چند میلیون دلاری برای یوتیوب به دلیل زیر پا گذاشتن حفظ حریم خصوصی کودکان در نظر گرفته شده و یاببینید که یوتیوب قوانین و اداعاهای حق کپی رایت را در پلتفرم خود مشخص تر و دقیق تر می کند!
طبق گزارش ها، یوتیوب برای محافظت از جوانترین سازندگان و بینندگان خود، تغییرات مهمی را در نظر گرفته است، از جمله انتقال احتمال همه محتوای کودکان به برنامه YouTube Kids که یک برنامه یوتیوب مخصوص کودکان می باشد.
بنا بر گزارش ها، این سایت ویدیویی تصمیم گرفته است كه اجرای تبلیغات هدفمند را در فیلم هایی كه برای بچه ها استفاده می شود، متوقف كند.
پولیتیکو با استناد به شخصی که با این موضوع آشنا است، گفت FTC این توافق را به تصویب رساند.
بنا بر گزارش ها، این توافق نامه برای بررسی به وزارت دادگستری ارسال شده است.
هنوز مشخص نیست که سایر اصطلاحات ممکن است در تسویه حساب گنجانده شود یا خیر.
گوگل نیز از اظهار نظر خودداری کرد.
همینطور FTC بلافاصله به درخواستی برای اظهار نظرها پاسخی نداده است.
با این حال گوگل با یک برنامه یوتیوب جدید برای کودکان و بچه ها و پرداخت جریمه ای 150 تا 200 میلیون دلاری، این مشکل را برطرف کند.
برای مطالعه بیشتر ببنید که فیلم ها و سریال های اورجینال یوتیوب از ۲ مهر به صورت رایگان در دسترس می باشند، یا گوگل و فیسبوک به دلیل داشتن قدرت بازار برای تبلیغات، مورد بازجوئی قرار می گیرند و یا آیا بزرگترین جریمه مالی، ۵ میلیارد دلار، برای فیسبوک مناسب و جبران پذیر است؟