کمپانی SpaceX برای چندمین بار موشک فضایی Falcon 9 خود را به فضا پرتاب کرد

شرکت SpaceX راکت فضایی Falcon 9 خود را با وجود آب و هوای سنگین مجدادأ راه اندازی می کند. پس از چندین تاخیر، این شرکت به همراه موشک Falcon 9 یکی از بزرگترین ماهواره های ارتباطی تجاری تا کنون را به مدار فضایی می فرستد.

SpaceX چندمین موشک فضایی Falcon 9 فضا پرتاب

باران، رعد و برق و ابرهای ضخیم، یک ساعت از راه اندازی SpaceX Falcon 9 در فلوریدا را به تأخیر انداختند، اما شرکت موشکی ایلان ماسک موفق شد حدود 45 دقیقه بعد از نیمه شب یکشنبه، یک ماهواره ارتباطی سنگین را در مدار خود به کمک ارسال توسط موشک Falcon 9، راه اندازی کند.

نام تجاری جدید “Block 5” Falcon 9 مربوط به موشک های فضایی SpaceX یکی از راکت های چند بار مصرف و قابل بازیافت است که از قله کاناورال فلوریدا در ساعت 12:45 نیمه شب بعد از وقت عصر شنبه در امتداد ابرها و تاریکی فضا با طوفانی سهمگین، در کنار اقیانوس اطلس راه اندازی شد و به آسمان پرتاب شد.

در ابتدا، اولین تقویت کننده، پد پرتاب را روشن کرد، به طوری که این موشک به سرعت در میان ابرها پرتاب شد و از نظر ها ناپدید گشت، این موشک همچنین ماهواره Telstar 18 Vantage را برای را ه اندازی در مدار بالای زمین حمل می کرد.

این ماهواره در ابتدای ماه جولای برای پرتاب تنظیم شده بود، اما چندین بار به تأخیر افتاد.

این فضاپیما عظیم با وزن 15،564 پوند و یا (7،060 کیلوگرم)، با این وزنی که دارد، یکی از بزرگترین ماهواره های تجاری و مخابراتی جهان است که تاکنون راه اندازی شده است.

این رکورد شامل ماهواره دیگر این نمونه به اسم Telstar 19 نیز است که وزن آن در حدود 15،600 پوند (7،076 کیلوگرم) است و در اواخر ماه جولای در اختیار SpaceX Falcon 9 برای پرتاب به آسمان و تنظیم در مدار قرار گرفت.

مرحله اول ارسال موشک به طور موفقیت آمیزی صورت گرفت و این راکت بر روی کشتی و ناوگان قانونی البته من هنوز دوستت دارم “Of Course I Still Love You” در کنار اقیانوس اطلس مستقر شد و برای استفاده در ماموریت آینده مورد بازیابی قرار گرفت.

این راه اندازی موفقیت آمیز اولین بار در بیش از یک ماه قبل برای شرکت تجاری رخ داده است که امیدوار است در نهایت قادر به راه اندازی چندباره یک موشک در یک دوره 24 ساعته باشد.

همینطور این نیز 60 ماموریت از 100 ماموریت موشک های بازیافتی Falcon 9 شرکت SpaceX می بود.

برای مطالعه بیشتر: پروژه قطار سریع Hyperloop ایلان ماسک، در حال توسعه و گسترش را ببینید.

ویدیوها و مطالب مشابه