تست تاکسی پرنده NEC ژاپن

تاکسی پرنده شرکت NEC در ژاپن یک تست موفق را پشت سر می گذارد!

اخیرا یک هواپیمای بدون سرنشین از شرکت ژاپنی NEC به عنوان یک ماشین پرواز کننده مسافربری یا تاکسی پرنده، یک پرواز آزمایشی کوتاه را در ژاپن انجام داده است، اما باید گفت که انتظار نداشته باشید که تا چند سال آینده بتوانید پرواز عمومی این وسیله را مشاهده کنید، اما شاید در دهه بعد بتوانید حتی این دستگاه پرند را سوار بشوید. در حالی که بسیاری از شرکت ها مانند اوبر، ایرباس، استون مارتین و بسیاری از شرکت های دیگر طرح های ابتدائی ماشین های پرنده خود را رونمائی کرده اند، شرکت ژاپنی NEC نیز یکی از وسیله های پرنده مسافربری خود را آزمایش می کند.

ژاپن برای تبدیل شدن به یک رهبر در صنعت هواپیماهای بدون سرنشین مسافربری بسیار مشتاق و حتی پرچمدار نیز می باشد.

NEC Corp دوشنبه با نمایشی از کوادکوپتر حامل مسافربری خود، که در فاصله ای نزدیک در هوا پرواز کرد و دقیقه ای در هوا ماند، کشور ژاپن را به این هدف جهانی و بزرگ نزدیک و نزدیک تر کرد.

این شرکت پرواز را در داخل یک قفس ایمنی در یک مرکز آزمایشی در شهر Abiko، حومه توکیو انجام داد.

این هواپیمای بدون سرنشین باطری دار در واقع در این آزمایش مسافری در داخل خود ندارد، و حتی چند لحظه قبل از بازگشت به زمین، به ارتفاع در حدود 10 فوتی ( 3 متری) می رسد.

به گزارش بلومبرگ، این نخستین نمایش از چنین وسیله نقلیه توسط یک شرکت بزرگ ژاپنی بوده است.

شریک آن Cartivator قصد دارد تولید انبوه را در سال 2026 آغاز کند.

کوجی اوکادا (Kouji Okada)، که یکی از افراد منتخب پروژه NEC است، به بلومبرگ گفت: "ژاپن کشوری پرجمعیت است و این بدان معنی است که اتومبیل های پروازکننده و تاکسی های پرنده می توانند بار ترافیک جاده را به شدت کاهش دهند. ما در حال حاضر موقعیت خودمان را به عنوان یك پیشرو در زمینه تحركات هوایی، ارائه داده های محل و ایجاد زیرساختهای ارتباطی برای اتومبیل های پرنده می بینیم."

طبق برنامه زیرساختی ژاپن، ساخت و تحویل چنین هواپیماهای بدون سرنشینی قرار است تا سال 2023 یا حدوداً همان سال ها آغاز شود.

دولت امیدوار است که در دهه بعد به مردم اجازه دهد تا با این ماشین آلات پرنده سفر کنند.

در همین حال، سرمایه داران در ژاپن از طریق صندوق های مالی ساخت پهپاد خود در شرکتهای هواپیمایی بدون سرنشین برای مسافربری سرمایه گذاری می کنند.

در زیر می توایند ویدئو تست پرواز این سیله پرنده مسافربری NEC را مشاهده کنید:

راه طولانی برای رسیدن به این اهداف وجود دارد، هرچند با وجود عمر باتری، کنترل های نظارتی و موانع ایمنی نیز باید برطرف شوید.

وسیله پرنده NEC حدود 150 کیلوگرم وزن دارد و طول آن حدود 3.9 متر است، در حالی که عرض آن 3.7 متر می باشد و تا 1.3 متر ارتفاع دارد.

اگر به این نمونه ابتدائی بدنه ها خاص دیگری برای امنیت بیشتر اضافه شود و این یک وسیله قابل توجه برای نگه داشتن مسافران تا مدت زمان طولانی در هوا باشد، می توانیم به زودی شاهد پرواز عموی آن باشیم.

اما گروه NEC تنها کسانی نیستند که وسایل نقلیه پرواز مستقلی دارند.

امارات متحده عربی، نیوزیلند و سنگاپور امیدوارند در این صنعت تحولی ایجاد کنند، در حالی که شرکت های خصوصی مانند اوبر، شرکت مادر ولوو و بنیانگذار گوگل لری پیج کیتی هاوک نیز در حال کار بر روی چنین دستگاه هایی هستند.

در صورت علاقه بیشتر ببینید که Voom با پشتیبانی ایرباس، یک رقیب جدی برای خدمات هوایی و تاکسی های پرنده اوبر، شرکت های کیتی هاوک و بوئینگ برای ساخت ماشین های پرنده با هم همکاری می کنند، و یا اوبر به زودی تاکسی های پرنده جدید خود را در ملبورن استرالیا آزمایش می کند!

با این حال ، NEC و Cartivator به لطف پشتیبانی دولت ژاپن می توانند برتری نسبت به مشاغل رقیب داشته باشند.

همچنین گفته می شود که شرکت Cartivator قبلاً مجوز پرواز در فضای باز را در اختیار دارد.

برای مطالعه بیشتر ببینید که پاریس تا سال 2024 تاکسی های پرنده را برای مسافران المپیک راه اندازی خواهد کرد! یا ربات های جدید تویوتا به برگزاری بازی های المپیک 2020 توکیو کمک می کنند!

... توضیحات کامل