Nissan با این دستگاه نوری 4 هزار وات، رنگ بدنه و رنگ دیگر اجزا اتوموبیل ها را آزمایش می کند

شرکت نیسان با این دستگاه نورساز 4،000 وات مطمئن می شود که رنگ خودروها با گذشت زمان و تابش خورشید، ناپدید نخواهد شد. هنگامی که شما این ماشین پیچیده را دارید، چه کسی به خورشید نیاز دارد؟ همانطور که بقیه می گویند، این دستگاه بسیار نورانی است، با یک لامپ زنون 4000 وات.

Nissan با دستگاه نوری 4 وات رنگ بدنه رنگ اجزا اتومبیل آزمایش

اگر یک خودروی قرمز از دهه 1990 و یک ماشین قدیمی را دیده باشید در حالی که در یکی از مناطق گرمسیری با تابش زیاد خورشید زندگی می کنید، باید بدانید که اشعه خورشید می تواند رنگ خودروها را به مرور زمان از بین ببرد و درخشش و تازگی رنگ ها را کاهش دهد.

برای کمک به اجتناب از این اتفاق، خودروسازان مقدار زیادی وقت و تلاش خود را صرف می کنند، برای اطمینان از اینکه رنگ، و همچنین رنگ قطعات ترمیمی پلاستیکی و بخش های داخلی، می توانند تا زمانی که ممکن است و امکان دارد، دوام بیاورند.

برای نیسان، این تست شامل یک منبع مگا نور قدرتمند است که به نظر می رسد مانند یک ماهواره فضایی مربوط به اینده است.

شما ممکن است فکر کنید که آن مانند یک دستگاه برنزه کننده است، اما این دستگاه برای تمام قطعاتی که به ماشین جدیدتان می آیند مناسب است و کمک می کتد تا قطعات ظاهر اصلی خود را حفظ کنند.

نیسان از Xenon Weather-Ometer در مرکز فنی خود در Farmington Hills، میشیگان استفاده می کند.

این شامل یک لامپ 4 هزار واتی زنون طراحی شده برای پخش طول موج های مشابه با نور خورشید است، اما در یک محیط کنترل شده که 24 ساعت در روز روشن می ماند، بدون وقفه برای روزهای ابری و یا حتی در شب ها.

پس این، به این معنی است که XWO زمان لازم برای آزمایش را نصف می کند؛ به عنوان مثال، اگر Nissan بخواهد یک محصول یک سال در معرض نور واقعی نور خورشید قرار بگیرد، XWO می تواند این آزمایش را فقط در شش ماه انجام دهد.

مهندسان می توانند به طور همزمان 100 نمونه و تست مواد را به دستگاه XWO بسپارند تا سرعت آزمایش رنگ های جدید، پلاستیک یا سایر عناصر که برای یک ماشین جدید طراحی شده اند را افزایش دهد.

نمونه ها در اطراف لامپ قرار می گیرند تا شبیه سازی کنند که چگونه خورشید در طول یک روز به یک ماشین می تابد.

مهندسان نیسان هنوز رنگ و مواد جدیدی را در نور خورشید واقعی نیز امتحان می کنند، اما XWO اجازه می دهد تا سرعت این روند را افزایش دهند.

داگ پریوتا (Doug Prytula)، یکی از تکنسین های آزمایشی بدن و شاسی نیسان، گفت: “علاوه بر آزمایش دقیق در دنیای واقعی، این ابزار ما را قادر به ایجاد محیط های خشن و سخت می کند”.

شما می توانید ببینید که BASF با تغییر شیمی رنگ خودرو ها، تشخیص آن ها برای لیدار را آسان تر می کند و یا کمپانی بایدو از Unity برای تست های اتوموبیل های خودران استفاده می کند.

همینطور همه اتوموبیل های رونمائی شده در نمایشگاه خودرو Auto Show 2018 لس آنجلس را ببینید.

همچنین گفته می شود که نیسان مورانو در سال 2019 تجدید می شود و ارتقاء می یابد، بیشتر تکنیکی و قدرتمند تر:

ویدیوها و مطالب مشابه