BASF با تغییر شیمی رنگ خودرو ها، تشخیص آن ها برای لیدار را آسان تر می کند

شرکت BASF در تلاش است تا اتومبیل های تیره تر را برای لیدار بهتر نشان دهد. lidar، یکی از تکنولوژی های سنجش از راه دور برای اتوموبیل های خودران و مستقل است.کمپانی غول شیمی آلمانی در حال تغییر شیوه طراحی رنگ ها است تا موادری که لیدار را جذب می کند را حذف کند و تنها موادی را در نظر بگیرد که لیدار را منعکس می کنند و بتواند رنگ را به شدت برای بخشی از طیف الکترومغناطیسی منعکس کند.

4.5 از 5
از 2 رای
(رای دهید)
BASF با تغییر شیمی رنگ خودرو ها، تشخیص آن ها برای لیدار را آسان تر می کند


لیدار یکی از مهم ترین فن آوری های موجود در اتوموبیل های خودران و برای توسعه خودروهای خودمختار است.

تکنولوژی لیدار که برخی مواقع رادار لیزری نیز نامیده می شود، با تجزیه و تحلیل نور و یا همان لیزر ارسالی به سمت شئ مورد نظر کار می کند.

ده ها شرکت، احتمالا حتی بیشتر، در حال رقابت هستند تا لیدار های موجود در اتوموبیل های خود را بهبود بخشند تا بتوانند وسایل نقلیه و عابران پیاده را بسیار بهتر شناسایی کنند.

در زیر می توانید بهبود تشخیص Lidar برای رنگهای تیره خودروهای خودران از انعکاس نور مادون قرمز را مشاهده کنید:

در صورت علاقه ببینید: خرید آزمایشگاه Blue Vision توسط لیفت برای گسترش تکنولوژی اتوموبیل های خودران و یا Uber با آزمایشات مجدد و نکات ایمنی جدید، اتوموبیل های خودران را به جاده ها می آورد.

اما اگر به جای ارتقاء فناوری لیدار، کسی راهی پیدا کند که لیدار ما امروز بهتر کار کند، چه می شود؟

ماه گذشته شرکت آلمانی شیمی BASF Automotive Solutions گفت که ممکن است این کار را انجام داده باشد.

نسخه های فعلی لیدار در خودروها با توجه به استفاده از تکنولوژی مادون قرمز نزدیک به بخش طیف الکترومغناطیسی کمی سخت و مشکل می توانند ماشین های تاریک رنگ را تشخیص دهند.

رنگ های تیره تر بیشتر پالس های لیدار را به خود جذب می کنند، پس بسیار کم تر نور لیدار را منعکس می کنند، که باعث می شود تشخیص آن ها دشوار باشد.

این شبیه به پوشیدن یک پیراهن سیاه در روز آفتابی است در مقابل پوشیدن یک پیراهن سفید، پیراهن سیاه نور را جذب می کند و پیراهن سفید، می توان گفت بیشتر نور را منعکس می کند.

آنچه که شرکت BASF انجام می دهد این است که از طریق علم شیمی رنگ های خودرو های خودراننده و مستقل را تغییر می دهد تا آنها بازتاب لیدار بیشتری داشته باشند.

به طور خاص، این شرکت می گوید، روپوش های رنگی بالا نباید از یک رنگ کربنی مشکی استفاده کنند، که یکی از اصلی ترین بحث ها در جذب امواج لیدار است، و درصورتی که قسمت رنگ زیرین فرموله شده است تا انعکاس لیدار خوبی داشته باشد.

BASF حتی تا به حال برای طراحی رنگ لیدار خود دست به کار شده است، یک رنگ تیره بازتابکننده برای نمونه…

این شرکت آن رنگ را Centripetal آبی نامیده و آنقدر تاریک است که تقریبا به نظر می رسد سیاه باشد، اما به دلیل استفاده از هیچ کربن سیاهی در رنگ پایه بازتاب لیدار بسیار خوبی دارد، و می توان آن را در ماشین های خود راننده و خودران استفاده کرد.

به علاوه، دیدن این رنگ نیز در چشمان ما خیلی خوب به نظر می سد.

در زیر نیز می توانید مجموعه عکس های اتوموبیل الکتریکی I-Pace Jaguar یک راه حل خودران برای شرکت Waymo را مشاهده کنید:

برای مطالعه بیشتر ببینید که ماشین الکتریکی سوپر اسپورت کمپانی لوتوس با قدرت ۱۰۰۰HP ارائه می شود؟ یا اتوموبیل اسپورت و تمام الکتریکی Taycan پورشه، رقیبی سر سخت در میان خودرو های الکتریکی و یا NTT DoCoMo و میتسوبیشی، نسل برتر ارتباطات ۵G را به اتوموبیل های الکتریکی می آورند.

رای شما به "BASF با تغییر شیمی رنگ خودرو ها، تشخیص آن ها برای لیدار را آسان تر می کند" چیست؟

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.