Uber با آزمایشات مجدد و نکات ایمنی جدید، اتوموبیل های خودران را به جاده ها می آورد

اوبر می خواهد خودروهای خود راننده و مستقل خود را دوباره به جاده ها بیاورد. این شرکت به تازگی تست های اعمال شده خود را ادامه داده و گزارشی در مورد این که چگونه این شرکت به ایمنی راه پیدا می کند، منتشر کرده است. شرکت اوبر که اخیرا در زمینه خدمات سواری به مشتریان خود خدماتی عالی را ارائه می دهد، قصد دارد تا مجدادأ بعد از مشکلاتی، اتوموبیل های خودران خود را به جاده های عمومی بیاورد.

Uber با آزمایشات مجدد ایمنی اتومبیل خودران جاده

تقریبا یک سال از زمانی که یکی از وسایل نقلیه خودران Uber به طور تصادفی با یک عابر پیاده در Tempe، آریزونا برخورد داشت و موجب کشته شدن او شد می گذرد، اما این شرکت حمل و نقل معتقد است که آماده است تا به زودی به کار خود ادامه دهد و به همان اندازه که ممکن است امن و مطمئن باشد.

گزارش های Associated Press به نقل از اوبر اعلان کرده است که این شرکت خودروهای خوران خودرا به جاده های عمومی در پیتزبورگ آورده است.

در کنار این خبر، اوبر یک گزارش ایمنی 70 صفحه ای منتشر کرد که به طور کامل از توسعه ی خودروهای خودران و مستقل خود گزارش می دهد و از سیر تا پیاز این ماجرا را محسوب می شد، با شروع از استدلال بالا برای اعتقاد به خودمختاری ماشین ها و به پایان رساندن جزئیات آن از طریق ارائه توضیحات کار هر مرحله از توسعه این برنامه اتوموبیل های خودران.

از طرفی نیز نمایندگان وزارت خانه حمل و نقل پنسیلوانیا بلافاصله نظر خود را در این باره اعلام نکردند و اوبر به عنوان سخنرانی رسمی خود به سخنرانی مفدماتی مدیر عامل CEO، دارا خسروشاهی، در گزارش ایمنی اشاره کرده است.

یک سخنگوی Uber نیز خاطرنشان کرد که هیچ زمان بندی مشخصی برای آوردن خودروهای خود راننده به جاده های عمومی وجود ندارد.

اما، یکی از به روز رسانی های قابل توجه از سیاست های آن ها، که AP نیز به آن اشاره کرد، الزام جدیدی برای داشتن دو راننده ایمنی در هر وسیله نقلیه است.

یکی در پشت فرمان، به عنوان اتوراننده، که به طور کامل بر وضعیت کنونی متمرکز خواهد شد، و اطمینان حاصل می کند که عملیات ایمن انجام می شود.

یکی دیگر از نیز به عنوان کمک راننده که به نام Co-Pilot نامیده می شود، که با نظارت و توجه، رفتار وسیله نقلیه را با استفاده از یک لپ تاپ بررسی می کند.

قبلا، اوبر بسیاری از وسایل نقلیه خود را تنها با یک راننده ایمنی ارائه می کرد، اما در گزارش ایمنی خود، اوبر اشاره می کند که داشتن دو نفر در هر ماشین خود “کاهش حجم کار و توانایی خستگی، حواس پرتی یا سوء استفاده” را کاهش می دهد.

وسیله نقلیه اولیه اوبر برای توسعه خودروهای AV یا همان خودران خود، اتوموبیل Volvo XC90 بوده است، که حاوی یک سیستم واقعی از سیستم های کمک راننده نیز می باشد.

شما می توانید ویدئو تست تصادف ماشین Volvo XC90 سال ۲۰۱۲ در مقابل ۲۰۱۶ را در این بخش مشاهده کنید.

راننده یکی از نکات مهم در تصادف مرگبار در Tempe بوده است.

در ماه ژوئن گزارش شد که، تنها راننده ایمنی خودور Volvo XC90 که بر روی تلفن خود از طریق Hulu در حین حادثه “Voice” پخش می کرده است، تقریبا یک سوم از 20 دقیقه قبل از حادثه دچار حواث پرتی شده است.

با این حال، راننده تنها عنصر ناقصی نبوده است که در این اتفاق و رویداد قرار داشته است.

طبق گزارش اولیه هیئت امداد حمل و نقل ملی، اوبر، خود، با اشاره به پتانسیل رفتار ناامن خودرو در جاده های عمومی، سیستم ترمز اتوماتیک خودروی داخلی ولوو را غیرفعال کرده است.

همینطور این خودرو ها فاقد روش و سیستم هشداری برای راننده ایمنی در هنگام جابجایی و عبور یک چیز از جلو خودرو بوده است.

علاوه بر این گزارش ایمنی، این شرکت گزارشی تکمیلی را منتشر کرده که هر دو بررسی داخلی و خارجی را که پس از تصادف رخ داده است، را خلاصه می کند.

یک نکته مهم در گزارش تکمیلی این است که یک سیستم ترمز خودکار اضطراری در حال حاضر همیشه در جاده های عمومی در خودروهای خود راننده Uber فعالیت می کند، که مستقل از سیستم خود ران ماشین عمل می کند.

براساس گزارش ایمنی اوبر، در حالیکه این شرکت قصد دارد با تکمیل ساختن پلت فرم شخصی خود، فعلا از ماشین های شرکای خود استفاده کند، این تنها خودروی خود راننده در اکوسیستم اوبر نیست.

مثلا: خرید برنامه خودران و همکاری با اوبر به مبلغ ۵۰۰M دلار توسط تویوتا که یکی از برنامه های گسترش اوبر است.

در نهایت، اوبر می خواهد شبکه خود را به سایر سیستم های خود رانندگی باز کند که توسط شرکا یا اشخاص ثالث توسعه یافته و متعلق به آنها است.

اوبر همچنین در مورد تقویت پلت فرم خود در آینده با سنسورهای التراسونیک اضافی و یک ماژول واسط خودرو، علاوه بر تعداد زیادی از رادارها و سنسورها، آپشن ها و دوربین های موجود در حال حاضر از آن سخن می گوید.

همینطور گفته می شود که اوبر از سال ۲۰۱۹ به ارزش ۱۲۰ میلیارد دلار عمومی می شود و مدیر عامل اوبر نیز خواستار گسترش شرکت است.

بیشتر بخوانید: اوبر، لیفت و دیگر شرکت های سواری، برنامه اشتراک گذاری اسکوتر خود را گسترش می دهند، خرید آزمایشگاه Blue Vision توسط لیفت برای گسترش تکنولوژی اتوموبیل های خودران و BMW با نرم افزار ReachNow به جنگ اوبر و لیفت خواهد رفت.

برای مطالعه بیشتر: ماشین های هوایی جدید Uber ، حمل و نقل در آسمان و یا درس هایی برای عبرت: ۶ تصادف اتومبیل های خودران.

ویدیوها و مطالب مشابه