کشف تمامی ۴ هزار سیارک شناخته شده توسط ناسا را در یک ویدئو ببینید!

بیایید به 4000 سیاره و سیارک های شناخته شده توسط ناسا در یک ویدئو کوتاه و جالب، نگاهی بیاندازیم. فقط چند دهه پیش ما هیچ سیاره ای را فراتر و خارج از منظومه شمسی خود نمی شناختیم و از آن زمان تا کنون هزاران سیارک را یافته ایم. در اینجا آمده است که این اتفاق چگونه رخ داده است. سازمان ناسا از سال های ابتدائی 1992 تا کنون در تلاش بوده است تا ما سیاره ها و حتی زندگی های اطراف منظومه خود را بهتر بشناسیم.

4.75 از 5
از 8 رای
(رای دهید)
کشف تمامی ۴ هزار سیارک شناخته شده توسط ناسا را در یک ویدئو ببینید!

در حال حاضر شاید کمی دیوانه کننده به نظر برسد، اما مدت ها پیش ما شاهد هیچ یک از سیارات موجود در خارج از منظومه شمسی خود نبوده ایم.

اولین کشف یک سیاره قطعی در خارج از منظومه شمسی تا سال ۱۹۹۲ به رسمیت شناخته نشده بود و فقط سه دهه است که ما سیاره های خارج از منظومه شمسی را کشف کرده ایم.

در اصل سالها بعد از سال ۱۹۹۲، یک جرقه از دنیاهای دوردست به کاتالوگ شناخته شده از سیاره ها و سیارک ها اضافه شد.

تنها در دهه گذشته، با کمک تلسکوپ فضایی کپلر که اخیرا بازنشسته و خاموش شده است، سرعت کشفیات ما واقعا افزایش یافته است.

تا جایی که اکنون و در ماه ژوئن (خرداد) سال ۲۰۱۹، یک اقیانوس از ۴،۰۰۰ سیارک در فضا تأیید و مشخص شده است.

در صورت علاقه ببینید که Nasa تلسکوپ فضایی Kepler را دوباره روشن و راه اندازی می کند و یا Kepler، تلسکوپ فضایی ناسا، برای همیشه خاموش می شود!

این یک جهش بزرگ در طول عمر ما است و به منظور نشان دادن تصحیح دیدگاه ما از جهانی که در آن قرار گرفته ایم، ناسا تصویر زیر را برای ما به نمایش می کشد که با تجسم زمان و جایی از آسمان، در طول سالیانه گذشته، مجموعه تمامی سیارک های شناخته شده تا کنون را به ما نشان می دهد.

توجه و دقت کنید که سرعت یافتن سیارک ها و یافته های دیگر از زمانی که تلسکوپ قضایی کپلر شروع به ادای سهم خود در سال ۲۰۱۰ می کند، چگونه افزایش می یابد.

تلسکوپ Kepler به طور دائم در سال ۲۰۱۸ به خواب رفته و خاموش شده است، اما میراث آن توسط دیگر تلسکوپ های فضایی مانند ماهوارهTransiting Exoplanet Survey Satellite (TESS) ادامه دارد، که در ابتدای سال جاری در فضا قرار گرفته و بیش از ۷۰۰ سیاره جدید را کشف کرده است.

همچنین در صورت علاقه ببینید که کوچکترین سیارک نزدیک به زمین توسط فضاپیما TESS ناسا یافت شد!

پس از آن، ماهواره Characterizing Exoplanets Satellite (CHEOPS) قرار است تا پایان سال جاری راه اندازی شود و تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا نیز آماده است تا در سال ۲۰۲۱ به فضا فرستاده شود.

هر دو تلسکوپ فضایی قادر خواهند بود تا بیش از کشف سیاره ها و سیارک ها را انجام دهند، آنها حتی می توانند تعیین کنند که آیا شرایط برای حمایت از زندگی بر روی سطوح مختلف فضایی وجود دارد یا خیر.

در صورت علاقه ببینید که بزرگترین تلسکوپ رادیویی دنیا برای کشف جهان اطراف ما در حال ساخت و طراحی می باشد، یا یک تلسکوپ جدید به تشخیص نورهای چشمک زن در سطح ماه کمک می کند! و یا ناسا قبل از ماموریت رفتن به ماه تا سال ۲۰۲۴، دوازده پروژه پشتیبانی را راه اندازی می کند!

رای شما به "کشف تمامی ۴ هزار سیارک شناخته شده توسط ناسا را در یک ویدئو ببینید!" چیست؟

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.